Procedura de desemnare a managementului privat la CFR Infrastructură va fi declanşată luni, 7 aprilie 2014, iar interimatul în funcţia de director general adjunct va fi asigurat de Macarie Moldovan, a declarat ministrul Transporturilor, Dan Şova, potrivit Agerpres.

„Luni declanşăm o nouă procedură pentru managementul privat la CFR Infrastructură şi trebuie, în mod normal, şi la CFR Marfă. Va dura câteva luni. Nu depinde de noi, ci de consultanţi. De abia am schimbat interimatul la CFR Infrastructură şi vom începe procedura pentru management privat. Domnului Voicu i-a încetat detaşarea din funcţia de director general adjunct şi l-a delegat pe domnul Macarie Moldovan, de câteva zile“, a afirmat Şova.

La începutul săptămânii trecute, ministrul Transporturilor a precizat că procesul de privatizare a CFR Marfă va fi reluat în acest an, dar va fi realizat prin intermediul noului Departament de Privatizare ce va funcţiona în subordinea Ministerului Economiei.

„Cred că ar trebui mers cu strategia de privatizare a CFR Marfă şi în CSAT, ţinând cont de faptul că este o instituţie strategică“, a spus Şova.

În ceea ce priveşte eşecul privatizării CFR Marfă de anul trecut, ministrul Transporturilor a precizat că autorităţile nu pot fi acuzate de acest lucru pentru că şi-au făcut treaba.

CFR Infrastructură  deţine o reţea de cale ferată în lungime totală de 20.385 km, circa 992 staţii de cale ferată şi 18.170 de poduri şi podeţe.

Anul trecut, Grampet a fost declarat câştigător al privatizării CFR Marfă, proces care a eşuat în toamnă, întrucât nu au fost îndeplinite condiţiile suspensive din contractul de privatizare.

Grampet, prin compania Grup Feroviar Român (GFR), ar fi trebuit să plătească până la 14 octombrie 2013 toată suma licitată, de 202 milioane de euro, iar statul, prin Ministerul Transporturilor, ar fi trebuit să îndeplinească anumite obligaţii legate de diminuarea capitalului social al CFR Marfă şi de obţinerea acordului din partea băncilor care au creditat compania de stat.

Tranzacţia nu avea nici avizul Consiliului Concurenţei la acea dată, astfel că procesul a fost declarat eşuat, iar statul român s-a angajat la acel moment să scoată din nou la privatizare CFR Marfă în 2015.