La aproape un an şi 8 luni de când autostrada Bucureşti-Ploieşti a fost deschisă circulaţiei, tronsonul de circa 55 de kilometri care se întinde între centura Capitalei şi centura Ploieştiului nu are nici acum parcări, spaţii de servicii sau benzinării, scrie Ziarul Financiar.

Mai mult, în prezent este funcţional doar un singur nod rutier de intrare-ieşire de pe autostradă, şi anume cel care face legătura cu localităţile Snagov şi Ghermăneşti, astfel că, odată ce un şofer a intrat pe autostradă dinspre centura Bucureşti, acesta trebuie să meargă cel puţin 20 de kilometri pentru a putea ieşi de pe autostradă.

Autostrada Bucureşti-Ploieşti mai este prevăzută şi cu alte noduri rutiere de intrare-ieşire, însă acestea nu sunt funcţionale momen­tan, cel puţi oficial. Spre exemplu, există indicatoare care semnalizează intrarea/ieşirea către localităţile Corbeanca şi Baloteşti (Moara Vlăsiei), însă în realitate acest nod nu există momentan, ieşirea anunţată făcându-se de fapt direct în câmp.

Pe de altă parte, există intrări şi ieşiri secundare pe autostradă de unde au fost îndepărtate gardurile montate de CNADNR (pentru a împiedica accesul, în contextul în care intrările şi ieşirile nu erau finalizate), iar maşinile intră pe autostradă direct de pe acestea, în ciuda faptului că nu există încă benzi de accelerare.

Nici telefoanele SOS pentru urgenţe nu au fost încă montate pe autostradă, deşi există indicatoare care semnalează faptul că ar trebui să existe din kilometru în kilometru.

Potrivit informaţiilor transmise de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) cu privire la valorile de trafic de pe autostrada Bucureşti-Ploieşti cifrele arată că această şosea era tranzitată de circa 9.300 de vehicule în fiecare zi.

O explicaţie a traficului mult mai mic faţă de estimările iniţiale este faptul că autostrada Bucureşti-Ploieşti nu este încă finalizată complet, având în vedere că în vara anului 2012 au fost inauguraţi circa 55 de kilometri între Centura Capitalei (în dreptul localităţii Ştefăneştii de Jos) şi Ploieşti. Mai lipsesc circa 6,5 kilometri între şoseaua Petricani din Bucureşti şi centura Capitalei, care ar putea convinge mai mulţi şoferi să aleagă autostrada în detrimentul DN1.

Costul de construcţie al autostrăzii Bucureşti-Ploieşti, care va avea în cele din urmă 62 de kilometri, se ridică la puţin peste 450 de milioane de euro, bani veniţi de la bugetul de stat.