Prahovenii au reclamat anul acesta 30 de nereguli privind furnizarea de energie electrică. Principalele aspecte reclamate se referă la facturarea eronată, întreruperea furnizării energiei electrice ori facturarea prin estimare.

Inspectorii Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Prahova (CJPC) au constatat că întreruperile la furnizarea de energie electrică au fost provocate în cele mai multe cazuri de condiţiile meteo nefavorabile.

Conform standardelor asumate operatorul economic are obligaţia să efectueze aceste remedieri în decurs de 72 ore,  iar in condiţii normale, în decurs de 12 ore în mediul urban şi  24 ore în mediul rural. Cetăţenii afectaţi au reclamat că remedierile s-au efectuat într-un termen mai mare decât cel prevăzut.

Cetăţenii care au demonstrat defectarea aparatelor electrocasnice, ca urmare a fluctuaţiilor de tensiune, au avut câştig de cauză şi au fost despăgubiţi de către operatorul de energie.

Reclamaţiile privind facturarea pe bază de estimare efectuată la trei luni nu au avut câştig de cauză, fiind considerate neîntemeiate, deoarece facturarea utilităţilor se realizează cu estimare la 3 luni – citirea efectuându-se în intervalul acesta de  timp şi regularizându-se la ultima citire, prin scăderea de la plată sau prin adăugare, după caz.

Inspectorii CJPC au înregistrat şi situaţii în care consumatorii au reclamat facturări incorecte. În urma cercetărilor a rezultat că în aproape toate cazurile reprezentantul operatorului a citit eronat cifra indexului.  Însă operatorul a înlăturat imediat deficienţa, recalculând consumul reclamat.