Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură Prahova (APIA) informează potenţialii beneficiari cu privire la acordarea ajutorului de stat pentru reducerea accizei la motorina utilizată în agricultură, conform HG.1174/ 2014.

 

Beneficiarii pot fi:

-          Producătorii agricoli – PFA, II, IF, SA, SRL, Institute de Cercetare – Dezvoltare, care sunt înregistraţi în registrul agricol, registrul fermelor, registrul plantaţiilor viticole, alte evidenţe funciare, care exploatează terenuri agricole, deţin, cresc sau exploatează animale, individual sau în forme de asociere conform legislaţiei în vigoare.

Cererile se depun la Centrele Judeţene ale Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură, respectiv al Municipiului Bucureşti, de către administrator/ reprezentantul legal sau împuternicitul acestuia, caz în care împuternicirea este emisă de către administratorul /reprezentantul legal şi este însoţită de copia actului de identitate al persoanei împuternicite.

 

Cererile de acord pentru finanţare se depun în perioada 1 – 31 decembrie a anului, dar şi în cursul anului calendaristic (se va calcula motorina începând cu luna următoare depunerii acordului).

Documentele care însoţesc cererea de acord:

-                     C.I. administrator şi împuternicit (dacă e cazul);

-                     Împuternicire, procură (dacă e cazul);

-                     C.U.I.;

-                     Act constitutiv/ Statut societate;

-                     Cont trezorerie;

-                     Adeverinţă cu suprafeţele de la primărie;

-                     Autorizaţie sanitar – veterinară.

 

Cererile de plată pentru rambursare se depun trimestrial, în luna următoare încheierii trimestrului, respectiv:

-                     Pentru TRIMESTRUL 1 în perioada 1 – 31 APRILIE;

-                     Pentru TRIMESTRUL 2 în perioada 1 – 31 IULIE;

-                     Pentru TRIMESTRUL 3 în perioada 1 – 31 OCTOMBRIE

-                     Pentru TRIMESTRUL 4 în perioada 1 – 31 IANUARIE.

Pentru sectorul vegetal, cererile de plată pentru rambursare se depun însoţite de următoarele documente:

a)      documente care dovedesc cantitatea de ciuperci produsă, după caz;

b)      situaţia centralizatoare a cantităţilor de motorină utilizate la lucrări mecanizate, aferente perioadei pentru care solicită acordarea ajutorul de stat prin rambursare, întocmită conform modelului prevăzut în anexa nr.9;

c)      copie a facturilor/bonurilor fiscale de cumpărare a motorinei emise de vânzător pe numele solicitanţilor;

d)      copie a documentelor de identitate şi/sau a documentelor de înregistrare, în cazul în care au intervenit modificări faţă de cererea de acord pentru finanţare;

e)      adeverinţă în original de la Registrul agricol, cu suprafeţele aflate în exploatare, în cazul în care au intervenit modificări faţă de cererea de acord pentru finanţare;

f)       adeverinţă în original de la Direcţia pentru agricultură judeţeană, pentru suprafeţele plantate cu vie nobilă, în cazul în care au intervenit modificări faţă de cererea de acord pentru finanţare.

Pentru sectorul zootehnic, cererile de plată pentru rambursare se depun însoţite de următoarele documente:

a)      situaţia centralizatoare a cantităţilor de motorină utilizate pentru sectorul zootehnic, aferentă perioadei  pentru care solicită acordarea ajutorul de stat prin rambursare, întocmită conform modelului prevăzut în anexa nr. 9 din OMADR nr.1727/2015 cu modificările şi completările ulterioare;

b)      copie a facturilor/bonurilor fiscale de cumpărare a motorinei emise de vânzător pe numele solicitanţilor;

c)      situaţia privind calculul efectivului rulat / efectivului mediu realizat, întocmită de beneficiar şi vizată de medicul împuternicit de liberă practică, după caz, întocmită conform modelului prevăzut în anexa nr. 10 din OMADR nr.1727/2015 cu modificările şi completările ulterioare;

d)      copie de pe cererea depusă de către apicultori la consiliul local în vederea asigurării acestora de vetre de stupină temporare sau permanente;

e)      copie a documentelor de identitate şi/sau a documentelor de înregistrare, în cazul în care au intervenit modificări faţă de cererea de acord pentru finanţare.

Ajutorul de stat se acordă sub formă de rambursare a diferenţei dintre rata accizei standard şi rata accizei reduse (stabilită la 21,00 euro/ 1000 litri) pentru motorina utilizată la efectuarea lucrărilor  mecanizate în agricultură a cărui valoare unitară este de 1,7385 lei/litru.

Toate documentele depuse în copie vor fi certificate pentru conformitate cu originalul de către solicitantul sprijinului, însuşite prin semnatură şi vor purta sintagma “conform cu originalul”.

 

Pentru detalii suplimentare, puteţi consulta site-ul oficial al Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură: www.apia.org.ro sau telefon APIA Prahova 0735877506.