Clădirea fostului sediu Distrigaz a intrat oficial în patrimoniul municipalităţii ploieştene. Consiliul Local Ploieşti a aprobat includerea imobilului de pe Bulevardul Independenţei, în patrimoniul public al Ploieştiului.
Achiziţia s-a parafat în luna august, scopul fiind transformarea clădirii în sediu pentru Serviciile de Starea Civilă şi Evidenţă a Populaţiei. Negocierile cu Distrigaz, proprietarul imobilului, au durat mai multe luni, iar în final comisia de negociere, condusă de consilierul liberal George Botez, a reuşit să obţină un preţ avantajos de 400.000 de euro, ce vor fi achitaţi în mai multe tranşe, mult sub preţul pieţei şi zonei, pentru o clădire spaţioasă situată în centrul Ploieştiului.
Clădirea bine amenajată şi compartimentată, pune la dispoziţie un spaţiu de 1.250 mp, de trei ori mai mare decât toate spaţiile în care îşi desfăşoară activitatea în acest moment SPLCEP. În plus, o clădire anexă, unde a funcţionat fosta casierie a Distrigaz, aduce un plus de 230 mp pentru alte compartimente.
Săptămâna trecută, reprezentanţii primăriei au semnat procesul verbal de predare-primire pentru fostul sediu al Distrigaz situat pe Bulevardul Independenţei, imobil care va deveni noua Casă a Căsătoriilor din Ploieşti. Din acest moment vor fi demarate procedurile de reamenajare a imobilului conform necesităţilor celor două servicii care se vor muta în acest sediu.
Pentru a putea remarca diferenţa, o vizită la Serviciul de Evidenţă a Populaţiei, situat într-o clădire cunoscută drept fosta „Şcoală de şoferi”, de pe Şoseaua Vestului, este grăitoare. Sediul de la „buletine” se află la etajul 2, iar accesul se face pe nişte scări înguste, neiluminate, fără posibilitatea unui lift ori chiar a unei rampe pentru persoane cu dizabilităţi. O femeie în vârstă abia urcă cele cinci rânduri a câte 12 trepte.
„Funcţionarea acestui serviciu într-un spaţiu înghesuit de numai 180 de metri pătraţi este improprie, în condiţiile în care avem o medie de 200 de solicitanţi pe zi. Practic, procesăm datele pentru o populaţie de 330.000 de cetăţeni, deoarece pe lângă locuitorii Ploieştiului avem arondaţi şi locuitorii a 16 comune din jurul municipiului“, ne declara în septembrie, Ovidiu Popescu, şef Serviciu Evidenţa Informatizată a Persoanelor.
Noul sediu are capacitatea de a găzdui ambele servicii menţionate şi de a prelua în condiţii civilizate solicitanţii. În plus, ploieştenii nu vor mai fi nevoiţi să alerge prin tot oraşul pentru diverse acte necesare, deoarece toate ghişeele vor fi în acelaşi loc.