Cel mai grav accident rutier de anul acesta, înregistrat în februarie, a fost provocat de un autobuz care circula ilegal, arată, pentru Profit.ro, mai multe surse direct implicate acum în cercetarea evenimentului. Autovehiculul rula cu seria de şasiu ştearsă şi cu numerele de înmatriculare şi poliţa RCA aferente unei alte maşini.
Accidentul s-a soldat cu cinci morţi şi 28 de răniţi, dar şi cu daune materiale substanţiale. Autobuzul care - cum arată cercetările, circula ilegal - transporta, zilnic, zeci de copii din satele învecinate Ploieştiului către şcoală. De altfel, toţi cei 28 de răniţi, dar şi trei morţi au fost minori.
Asigurarea RCA prezentată după accident a fost încheiată pe 20 noiembrie 2015, având valabilitate de un an, şi a costat 4.788 de lei.
Pe de altă parte, pentru că Poliţia a constatat o culpă comună, nu toate daunele vor fi suportate de asigurătorul autobuzului. Vinovat a fost considerat şi şoferul autoutilitarei pe care autobuzului a izbit-o. Aceasta era asigurată, legal, la Euroins, ceea ce înseamnă că firma bulgărească îşi va asuma o parte din despăgubiri.
Daunele totale sunt încă greu de estimat, având în vedere că este vorba despre 5 morţi, însă suma poate ajunge cu uşurinţă la maximul de 5 milioane de euro pentru vătămări corporale şi daune morale şi 1 milion de euro pentru daune materiale acoperite prin poliţa RCA.
Metoda prin care proprietarul autobuzului implicat în accident încerca să fraudeze firmele de asigurare şi autorităţile era una simplă. Sursele Profit.ro spun că firma respectivă a participat la o licitaţie de la care a achiziţionat, din Germania, mai multe autobuze în stare proastă. Unul dintre ele nici nu a fost folosit vreodată, însă se pare chiar acela este cel care a fost înmatriculat şi pentru care s-a încheiat poliţa RCA.
Când utilizau un alt autobuz, oamenii de la firmă pur şi simplu preluau plăcuţa cu numerele de înmatriculare de la cel întregistrat. În prealabil, pentru ca fapta să fie greu de depistat, seria autobuzelor funcţionale era pur şi simplu ştearsă, după cum au constatat şi procurorii care s-au ocupat de caz.
“La auto MAN … seria de şasiu a fost deteriorată în mod intenţionat, iar după expertiză s-a constatat că aparţine unui alt auto MAN neînmatriculat”, arată rechizitoriul.
SURSA: Profit.ro