Ploieştenii vor putea avea propriul loc de parcare în apropierea blocurilor în care locuiesc, contra sumei de 100 de lei pe an. Ideea este dezbătută încă din primăvară şi este inspirată după modelul adoptat în municipiul Braşov, însă acum proiectul de hotărâre a fost conturat. Locul ar putea fi asigurat în lipsa proprietarului cu un dispozitiv de blocare, pentru a nu permite altor şoferi să ocupe un loc care nu-i aparţine.

Practic, municipalitatea, prin Serviciul de Gospodărire Urbană Ploieşti, va identifica şi marca locurile de parcare din jurul blocurilor, aşa numitele parcări condominiale şi va închiria aceste spaţii către locatarii din apropiere. Tariful propus pentru închirierea locului este 100 de lei pe an, cu posibilitatea aplicării fragmentate, trimestrial. Ploieştenii vor beneficia şi de un dispozitiv de blocare al locului

Proiectul prevede închirierea a nu mai mult de 70% din locurile de parcare, aferente fiecărei asociaţii de proprietari. Locurile vor fi atribuite numai proprietarilor/deţinătorilor de autovehicule cu masa maximă autorizată de până la 3,5 tone. Deţinerea unui autovehicul este o condiţie obligatorie pentru a participa la procedura de atribuire a locurilor de parcare.

Pentru situaţiile în care numărul solicitanţilor este mai mare decât al spaţiilor de parcare, se va face licitaţie publică, iar saltul de supralicitare  porneşte de la 10 lei. Pentru atribuirea acestor spaţii va fi constituită o comisie la nivelul fiecărei asociaţii de proprietari şi va fi compusă din cinci membri, de la SGU, Poliţia Locală şi reprezentanţi ai asociaţiilor de proprietari.

„Prin acest proiecte se prevede marcarea locurilor, obţinându-se astfel o uniformizare şi mărire a spaţiilor pentru parcare. Banii obţinuţi din acest proiect vor fi folosiţi pentru marcarea altor spaţii şi supravegherea parcărilor. Avem nevoie să colaborăm cu asociaţiile de proprietari pentru o distribuire echitabilă a locurilor de parcare condominiale”, a precizat Donald Constantin, directorul SGU Ploieşti.

Deşi montarea dispozitivelor de blocare, încă nu este specificată în proiectul de hotărâre, rămâne ca acest aspect să fie decis ulterior.

„Întâi vrem să vedem care va fi numărul de solicitări, câte locuri vor putea fi identificate şi marcate. Abia apoi, după distribuirea spaţiilor, vom interveni şi cu montarea unor dispozitive de blocare. Vom alege un model unic pe care îl putem monta noi dar şi concesionarul va avea posibilitatea de a-l monta, cu condiţia să fie acelaşi model standardizat. Nu putem permite să avem zeci de modele de dispozitive prin tot oraşul“, a explicat Ovidiu Negulescu, director adjunct al SGU.