Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) a repus în discuţie un proiect de modernizare a DN1 prin implementarea de bariere despărţitoare şi de sensuri giratorii pentru drumul cu cele mai multe accidente din România. Proiectul ar putea fi demarat în primăvara anului viitor. Propunerea autorităţilor este instalarea de parapet de beton pe încă 28 de kilometri, construcţia de refugii pentru trecerile de pietoni şi amplasarea unor sensuri giratorii în localităţile Bărcăneşti, Sinaia şi Comarnic pentru a împărţi mai uşor maşinile în întersecţiile periculoase. În plus, CNADNR vrea să monteze protecţii de beton între sensuri şi pe arterele care leagă Bucureştiul de Suceava, Constanţa şi Timişoara.
Potrivit reprezentanţilor CNADNR, modernizarea DN1 ar dura doi ani, iar costurile s-ar ridica la 33 de milioane de euro. Dacă lucrările ar primi finanţare europeană nerambursabilă, firmele de construcţii contractante ar putea începe lucrul în primăvara anului 2015. Pentru moment, nu există informaţii privind stadiul în care se află propunerea celor de la CNADNR.
CNADNR a anunţat la începutul lunii octombrie intenţia de a amplasa parapeţi despărţitori pe 100 de kilometri ai lui DN1, termenul limită pentru primirea ofertelor fiind 18 noiembrie 2014. Societatea responsabilă de proiectele legate de construcţia de drumuri şi autostrăzi avea un buget de 87 de milioane de RON pentru motarea de parapeţi despărţitori de beton pe DN1.
DN1 este şoseaua cu cele mai multe accidente din ţară. Anul trecut, au avut loc 276 de incidente soldate cu 98 de morţi ţi 250 de răniţi grav.