Încă un sac fără fund în ograda administraţiei locale ploieştene.  De această dată, "gaura neagră" se află în ograda TCE Ploieşti.

Se pare că liderii de sindicat din TCE au reclamat faptul că troleibuzele cumpărate de conducerea societăţii în anul 2010 sunt distruse şi nu vor mai putea fi folosite prea mult timp. În plus, nu au fost contractate piese de schimb pentru acestea, iar întreţinerea lor este foarte scumpă, deoarece modelul acesta de trolee a fost scos din funcţiune în anul 2000.

Problema troleelor a fost analizată în AGA la TCE, care a decis că este nevoie de o analiză amănunţită a modului în care s-au achiziţionat troleele în 2010.  Reprezentanţii AGA doreau să găsească o modalitate pentru scăderea cheltuielilor societăţii comerciale, însă acestea nu pot fi reduse deoarece calitatea proastă a troleelor impune costuri foarte mari pentru întreţinere.

Dacă ancheta internă va demonstra că achiziţia a fost păguboasă pentru societatea comercială, ar putea fi sesizate organele de urmărire penală.

Vă reamintim că în anul 2010, autorităţile locale ploieştene au achiziţionat 24 de troleibuze Neoplan. Vehiculele aduse la Ploieşti au o poveste interesantă.

Troleibuzele second hand achizitionate de Primăria Ploiesti in 2009- 2010 sunt aceleasi la care a renunţat oraşul elvetian Lausanne, după ce două dintre ele au luat foc, relata atunci 24heures.ch. Ele au fost refuzate si de municipalitatea din Budapesta, după ce un troleibuz s-a stricat in timpul testelor. Troleibuzele au fost parcate timp de mai multe luni intr-un hangar pentru avioane. Intre timp, au fost puse la vânzare câteva zile, din greşeală, pe e-Bay.  Au existat chiar si zvonuri legate de o posibilă vânzare in Rusia.

La inceputul lui 2008, două troleibuze au fost testate de un potential cumpărător - RATP Ploiesti. Si aici a existat o problemă tehnică, legată de o defectiune a sistemului informatic.
Si apoi, liniste, până la jumătatea lunii aprilie 2009, când toate troleibuzele au plecat in România, la Oradea, la o societate specializată in revânzarea de bunuri de ocazie.
De aici, au fost vândute la un preî atractiv Primăriei Ploieşti, iar de atunci au devenit un sac fără fund pentru actualul TCE.

Cumpărate cu 150.000 de euro bucata, şapte dintre aceştia s-au defectat în primii doi ani de funcţionare. De altfel, încă de la achiziţionare, conducerea de atunci a societăţii a ştiut că piesele de schimb pot fi achiţionate de la un singur producător.

Astăzi, din cele 24 de trolee mai circulă doar 17. Restul au cedat unul câte unul fiind folosite drept piese de schimb (două dintre acestea au luat foc în timpul mersului în anul 2011).

Aşteptăm cu interes rezultatul analizei de la TCE deoarece suntem curioşi cine trebuie tras la răspundere pentru această achiziţie, mai mult decât păguboasă...