Numărul românilor care preferă cumpărăturile pe internet este în continuă creştere. Mereu la îndemână şi uşor de accesat din intimitatea computerului personal, magazinele din spaţiul virtual au o mulţime de produse şi sunt livrate rapid către client. 85 la sută dintre aceştia au fost mulţumiţi de experienţa cumpărăturilor online. Dar tot ei au fost cei acare au sancţionat lipsa stocurilor sau depăşirea costurilor de livrare.

Românii preferă tot mai mult serviciile de donaţii şi magazinele online de IT, care oferă cele mai bune servicii cumpărătorilor. Clienţii le-au dat un scor de satisfacţie de 4.79, respectiv 4.78 din maximum 5. Dar cele care au cunoscut o creştere spectaculoasă sunt magazinele de fashion, care au înregistrat cea mai bună evoluţie a nivelului de satisfacţie de la 4,04 la 4,18.

Competiţia este strânsă în mediul online. Clienţii nu mai sunt interesaţi doar de produsele pe care le pot găsi, oricum, la mai mulţi cumpărători. 40% dintre utilizatori sunt sensibili la calitatea site-ului şi uşurinţa în utilizare. Jumătate dintre aceştia ţin cont de calitatea serviciilor de suport sau promptitudinea în rezolvarea incidentelor.

Astfel, peste 20% dintre cumpărători au declarat că au întâmpinat probleme legate de stocuri, peste 60% au fost nemulţumiţi de calitatea serviciilor de suport, iar 7 din 10 cumpărători s-au confruntat cu depăşirea costurilor de livrare.

Totuşi, mai mult de trei sferturi dintre românii care au efectuat plăţi online în magazinele de pe internet au fost mulţumiţi de experienţa avută şi ar recomanda şi prietenilor cumpărăturile online.

Studiul se bazează pe 4.000 de feedback-uri individuale şi peste 26.000 de note, de la 1 la 5, acordate de către cumpărători unui număr de peste 500 de comercianţi care au intrat în studiul făcut de PayU.