Potrivit unor e-mailuri interne dezvăluite în cadrul procesului şi citate de Financial Times, un manager de produs al Facebook, responsabil cu potenţialul de acoperire, a propus, la mijlocul anului 2018, modificarea cifrelor raportate, pentru a le face mai precise. Sugestia sa a fost respinsă de executivii Facebook, pe motiv că “impactul veniturilor” pentru companie ar fi “semnificativ”. Managerul de produs a răspuns că “sunt venituri pe care nu ar fi trebuit să le facem niciodată, dat fiind faptul că se bazează pe date greşite”.
Aceste date sunt deocamdată circumstanţiale, doar Facebook având posibilitatea de a şti exact câţi dintre utilizatori “văd” cu adevărat o reclamă, deşi beneficiarul plătitor vede şi el un “impact” estimat al reclamei.
Cea mai mare reţea de socializare din lume se luptă, încă din 2018, într-o acţiune colectivă în instanţa americană, fiind acuzată că directorii săi ştiau “potenţiala arie de acoperire”, utilizată pentru a informa agenţiile de publicitate cu privire la dimensiunea audienţei.
Procesul a fost intentat de către un mic patron, care susţine că Facebook a inclus cu bună ştiinţă conturi false şi duplicate, înşelând agenţii de publicitate, arătând că acoperirea companiei în unele state americane este mai mare decât toată populaţia existentă. Documentele din proces arată că, la începutul anului 2018, mijloacele de cercetare internă ale Facebook au constatat că eliminarea conturilor duplicat ar duce la o scădere de 10% a cifrei. În martie 2019, Facebook a modificat acest indicator, cu impactul potenţial al persoanelor cărora li se afişează o reclamă în 30 de zile.
Chiar dacă agenţiile de publicitate nu plătesc compania în funcţie de acoperirea potenţială ci la numărul de afişări şi click-urile reale ale linkurilor promovate, acestea folosesc valorile acoperirii potenţiale (impactul anunţului) în deciziile de alocare a bugetelor.
Nu este primul proces în care Facebook este implicat din cauza raportărilor sale, în urmă cu câţiva ani compania fiind acuzată că afişa valori exagerate ale numărului de vizionări pentru videoclipuri.
sursa: www.biziday.ro