Grupul francez Alstom a construit primul tren de pasageri care merge cu hidrogen. Primele teste au fost făcute deja la o viteză de 80 km/h.

Primele curse cu pasageri ar urma să fie făcute până la sfârşitul acestui an. Principalele avantaje ale trenului cu hidrogen sunt că elimină în mediul înconjurător doar aburi şi poate atinge o viteză de până la 140 km/h.

Cei de la Alstom şi-au denumit trenul Coradia iLint. Este alimentate de baterii cu Litiu-Ion, care îşi iau energia, la rândul lor, de la un rezervor de hidrogen integrat în acoperiş.

Rezervorul de pe acoperiş are 94 de kilograme şi asigură o autonomie de până la 800 de kilometri. Costurile suplimentare vor apărea la adaptarea depourilor cu staţii speciale de alimentare. Hidrogenul poate fi livrat de uzinele chimice care îl transformă într-un reziduu. Până acum, hidrogenul era ars.

Acest tren mai poate rezolva şi problema poluării fonice, atât pentru pasageri, cât şi pentru oamenii care locuiesc în apropierea căilor ferate. La trenurile care merg alimentate cu hidrogen se aude doar zgomotul roţilor.

Primul tren va circula pe linia Buxtehude-Bremervörde-Bremerhaven-Cuxhaven, în nordul Germaniei. S-au mai arătat interesate Olanda, Danemarca şi Norvegia.

Germania caută de mai multă vreme o soluţie de ecologizare a transportului feroviar, mai ales că 4.000 de trenuri din ţară sunt diesel.

Anul trecut, autorităţile germane au anunţau că au ajuns să producă atât de multă energie regenerabilă încât se poate acoperi aproape 90% din consumul ţării.

De altfel, Germania şi-a propus ca până în 2050 să ajungă să consume doar energie verde, produsă din surse regenerabile.