În urmă cu aproximativ două săptămâni, la o sesiune de întrebări şi raspunsuri ce a avut loc în Menlo Park din Silicon Valley, Mark Zuckerberg a fost întrebat de un utilizator al reţelei de socializare de ce nu există şi butoane de „regret”, „interesant” sau „Dislike”.
Şeful Facebook a precizat că cei mai mulţi dintre utilizatori vor un buton prin care să-şi exprime „empatia” cu anumite evenimente triste, precum decese, care nu sunt chiar potrivite cu butonul „like”.
Iar ieri, Zuckerberg a anunţat pe contul său de Facebook faptul că butonul de „Like” se va schimba în curând şi că a început testele de ieri, printre utilizatorii din două ţări europene, Spania şi Irlanda. Astfel, în curând, atunci când vei ţine apăsat pe butonul de „LIKE” îţi vor apărea pentru postări şi variantele „Love”, „Haha”, „Yay”, „Wow”, „Sad” sau „Angry”. Deocamdată nu a fost anunţată o dată în care butonul va fi implementat pentru toţi utilizatorii.
„Începând de astăzi testăm „Reactions”, un buton de „Like” mult mai expresiv. Butonul „Like” este o parte importantă a Facebook-ului. Miliarde de „Like-uri” sunt date în fiecare zi. De mai mulţi ani utilizatorii ne cer să introducem şi un buton „Dislike”. De multe ori vrei să-ţi exprimi empatia. Sunt momente în care butonul „Like” nu te ajută să-ţi exprimi cu adevărat starea faţă de un anumit lucru.
Butonul „Reactions” nu e un buton „Dislike”, vă oferă posibilitatea să vă exprimaţi mai uşor tristeţea şi empatia sau bucuria şi apropierea. Puteţi să vă exprimaţi aceste reacţii printr-o apăsare lungă pe butonul „Like”. Am început să testăm acest buton în Irlanda şi Spania. Sperăm să vă placă şi să vă puteţi exprima mult mai bine sentimentele!”, a explicat Mark Zuckerberg pe contul său de Facebook.
Deocamdată, mai ales pentru că vorbim de o perioadă de teste, nu a fost anunţat cum vor suna în limba română aceste alternative la butonul „LIKE”, însă cele de jos sunt denumirile pentru Facebook-ul în limba engleză. Cum ar trebui să fie ele adaptate pentru utilizatorii din România?