Federaţia Română de Fotbal a anunţat  că a încheiat licitaţiile demarate tocmai pe 15 iunie privind atribuirea dreptului de transmisie a meciurilor de fotbal disputate în Cupa României şi în campionatul Ligii 2 pentru următoarele trei sezoane, nu doar unul, aşa cum se obişnuia până acum.

Începând cu noul sezon, meciurile din Liga 2 vor fi transmise de toate posturile care televizează şi jocurile din Liga 1: Look TV, Digisport şi Telekom Sport. Banii pe care urmează să-i încaseze cele 20 de cluburi din eşalonul secund sunt firimituri pe lângă ceea ce se oferă în prima ligă.

În fiecare etapă a Ligii 2 vor fi transmise în direct patru meciuri, cele mai importante, după părerea televiziunilor.

500 de mii de euro de la televiziuni, împărţiţi în mod egal în trei tranşe

Potrivit surselor Liga2.ro, 500.000 de euro este suma pe care FRF a obţinut-o în acest an pentru drepturile TV din Liga 2, cu 120.000 de euro mai mult faţă de sezonul recent încheiat. Banii vor fi împărţiţi în mod egal către cele 20 de cluburi în trei tranşe.

În septembrie se va împărţi 40% din suma totală (200.000 / 20 = 10.000 de euro de club), în februarie va fi a doua tranşă de 40%, iar la finalul campionatului, în iunie, se vor da ultimii bani, cei 20% (100.000 / 20 = 5.000 euro). La această ultimă tranşă se doreşte ca echipele care promovează (încă nu se ştie dacă vor fi două plus una care merge la baraj sau patru plus una) să renunţe la partea lor de bani la bani în favoarea celor cinci nou-promovate care vor veni din Liga 3.

O altă propunere primită de FRF pentru împărţirea banilor a fost în funcţie de numărul de meciuri transmise. Reprezentantul UTA-ei, Claudiu Drăgan, a venit cu această propunere, însă cu ea au fost de acord doar Petrolul şi SSC Farul. Restul cluburilor au mers pe împărţirea banilor în mod egal.

200 de mii de euro de la Casa Pariurilor

Pe lângă cei 500 de mii de euro pe care îi vor încasa din vânzarea drepturilor TV, cluburile din Liga 2 vor împărţi în mod egal şi 200.000 de euro de la sponsorul campionatului, Casa Pariurilor. Astfel, fiecare echipă va primit încă 10.000 de euro pentru că promovează brandul casei de pariuri.

În concluzie, un club din Liga 2 va primi din drepturile tv şi de la sponsorul campionatului 35.000 de euro, o sumă minusculă faţă de cât încasează o echipă din Liga 1, o nou-promovată ajungând să ia aproape 1 milion de euro.

”În urma analizării tuturor ofertelor primite, ambele licitaţii au fost câştigate de Clever Media Network, Grupul Digi / RCS-RDS şi Telekom Sport. Astfel, meciurile din cele două competiţii vor putea fi urmărite în următoarele trei sezoane fotbalistice pe Look TV, Digisport şi Telekom Sport.

În pachetul negociat de Federaţia Română de Fotbal cu câştigătoarele licitaţiei a fost inclusă televizarea a patru partide din Liga 2 Casa Pariurilor în fiecare etapă.

Clever Media Network este un grup media cu operaţiuni în TV şi online, deţinător al drepturilor TV pentru meciurile din Liga 1 şi al canalelor Look TV, Look TV Plus, precum şi al platformei profit.ro”, a anunţat FRF pe site-ul oficial.

Sumă primită sub aşteptările federalilor

Noua ediţie a campionatului Ligii 2 va fi una dintre cele mai tari din istoria competiţiei. Multe echipe de tradiţie, cu suporteri pătimaşi, vor participa în sezonul 2018/2019, iar FRF a vrut să profite de acest lucru şi să dea lovitura şi cu vânzarea drepturilor TV pentru următorii trei ani. Forul condus de Răzvan Burleanu a mizat pe faptul că participarea în competiţie a unor cluburi ca Petrolul, UTA, U Cluj, ASU Poli, FC Argeş, Farul, Ripensia, Chindia, ACS Poli sau Pandurii va ridica şi suma pe care televiziunilor o vor oferi. Nu a fost însă deloc aşa.

Suma primită a fost, într-adevăr, mai mare, însă nu cu mult faţă de ce s-a dat până acum. În ediţia trecută de campionat s-au împărţit 380.000 de euro (300 de la Digi şi 80 de le Telekom), în timp ce acum vorbim de 500.000 de euro şi televizarea se va face pe trei posturi.

Din informaţiile Liga2.ro, suma iniţială oferită pentru noul sezon a fost mai mică de 500 de mii, tocmai de aceea s-a şi întârziat cu aproape o lună comunicarea de la FRF a rezultatului licitaţiei începute pe 15 iunie şi încheiate, de fapt, pe 27 iunie.

Televiziunile oferiseră cu 10% mai mulţi bani faţă de campionatul trecut, adică undeva pe la 420.000 de euro. Cei de la FRF s-au temut de furia oficialilor cluburilor din Liga 2, au purtat noi negocieri şi în final au ajuns la cei 500 de mii de euro.

Noua ediţie a Ligii 2 va începe în weekendul 4-5 august, urmând ca în 2018 să se joace 21 de etape. Ultima rundă din acest an va avea loc în 8-9 decembrie. Partea a doua a sezonului se va relua pe 23-24 februarie 2019 şi va avea programată ultima etapă, cea cu numărul 38, în weekendul 1-2 iunie 2019.