După amânarea suprataxei de 7 eurocenţi pe litrul de carburant, şoferii mai primesc o veste bună: cantitatea de biocombustibil se reduce. Cota de biocarburanţi din benzina comercializată în România a scăzut de la 5% la 4,5% de la 1 ianuarie 2014, potrivit unei hotărâri de Guvern publicate luni în Monitorul Oficial.

Conform specialiştilor acest lucru ar trebui să ducă la ieftinirea litrului de benzină chiar din zilele următoare.

Măsurile pe care le ia Guvernul se anihilează reciproc: după ce a facilitat importul de maşini vechi din afara ţării, ceea ce a dus la creşterea numărului de maşini vechi, Guvernul se vede nevoit să reducă nivelul carburanţilor bio, pentru că aceştia nu sunt compatibili cu maşinile mai vechi de 10 ani.

În România, vârsta medie a maşinilor este 12 ani, iar numărul lor este în creştere. Anul trecut s-au importat peste 200.000 de autoturisme la mâna a doua din străinătate. Adică, pe o parte introducem carburanţi bio, pe altă parte poluăm cu maşini vechi.

Creşterea nivelului de biocarburant va îngreuna şi viaţa firmelor care vând carburanţi. În fiecare staţie ar trebui instalate pompe speciale pentru sortimentele de benzină destinate maşinilor vechi.