Avionul EgyptAir, care s-a prăbuşit pe data de 19 mai în Marea Mediterană cu 66 de persoane la bord, a trebuit să aterizeze de urgenţă de cel puţin trei ori în cele 24 de ore de dinaintea accidentului, a afirmat Jean-Paul Troadec, fostul director al Biroului de anchete şi analize pentru securitatea aviaţiei (BEA) din Franţa, potrivit site-ului Euronews, care citează informaţii difuzate de postul public de televiziune France 3.
Troadec a mai spus că "Aceste noi descoperiri sunt importante pentru anchetatori. Nu putem presupune că ştim cu exactitate ce s-a întâmplat la bord, însă nu este în totalitate normal ca un avion să se întoarcă de mai multe ori din drum, după un incident tehnic, fără a găsi nimic în neregulă".
Sistemele de avertizare numite ACARS ar fi semnalat o anomalie la bord, la scurt timp după decolarea de pe trei aeroporturi unde avionul a aterizat. Aceste avertizări au fost investigate de fiecare dată de tehnicienii de la sol, care nu au fost gasit nimic în neregulă, iar avionul a primit aprobarea să decoleze şi să-şi continue zborul.
Fostul oficial a insistat că semnalele ACARS sunt emise în mod automat numai în cazul unei defecţiuni, iar modul normal de operare nu emite semnale.
Un avion aparţinând companiei EgyptAir, care efectua o cursă între Paris şi Cairo, a dispărut în noaptea de 18 spre 19 mai cu 66 de persoane la bord, nemaiputând fi localizat cu ajutorul radarului.
Fuselajul avionului a fost descoperit vineri la 290 de kilometri de oraşul Alexandria, situat în regiunea de coastă a Egiptului, în sudul Mării Mediterane.
Miercuri, o ambarcaţiune a Forţelor navale franceze a depistat semnale care probabil provin de la una dintre cele două cutii negre ale avionului EgyptAir.
MEDIAFAX