Planorul care a decolat joi de la Ghimbav şi nu a mai revenit la bază este căutat cu drone în zona Rucăr, Satic, Pecineagu, peste 850 de forţe de ordine şi voluntari efectuând căutări şi pe 30 de trasee montane din patru judeţe, potrivit unui comunicat MAI.
Potrivit unui comunicat al Ministerului Afacerilor Interne (MAI), cu sprijinul serviciilor voluntare pentru situaţii de urgenţă, echipele de căutare au ridicat astăzi patru drone în zona Rucăr, Satic, Pecineagu.
George Rotaru, directorul Aeroclubului României, a explicat, într-o intervenţie telefonică în emisiunea Ediţie de Weekend, de la Antena 3 că Aeroclubul s-a alăturat operaţiunilor de căutare şi că pilotul are o experienţă solidă în domeniu.
Operaţiunile de căutare a planorului care a decolat joi de la Ghimbav şi nu a mai revenit la bază au fost extinse în judeţele Neamţ şi Harghita, la căutări luând parte şi cinci avioane aparţinând Aeroclubului României, potrivit unui comunicat al Ministerului Transporturilor.
Echipa condusă de George Rotaru, directorul Aeroclubului României, va continua căutarile în zona Braşov-Sinaia-Făgăraş-Reghin-Topliţa-Piatra Neamţ-Oneşti-Nehoiu-Sinaia-Braşov, potrivit Mediafax.
"Am reluat în dimineaţa aceasta căutările alături de colegii noştri de la Ministerul Afacerilor Interne şi Ministerul Apărării Naţionale cu patru avioane conduse de piloţii recunoscuţi ai Aeroclubului României. În acest moment, am mai adus încă un avion şi încă 10 piloţi. Este şi mai greu de căutat şi găsit în condiţiile în care este vorba despre un planor, care ştim bine că nu beneficiază de aparatura specifică. Mai ales, în astfel de condiţii, vom continua căutarile" a declarat Dragoş Titea, secretar de stat în Ministerul Transporturilor.
Pilotul planorului dispărut, Mircea Crăciun, are 57 de ani şi este instructor la Aeroclubul Braşov, fiind un pilot cu foarte multă experienţă.
Comandantul Aeroclubului Braşov, Stelian Cojocaru, a afirmat că joi, atunci când a fost tractat de pe Aerodromul Ghimbav, pilotul Mircea Crăciun a spus că intenţionează să zboare aproximativ două- trei ore, fiind vorba despre un zbor de "verificare după asamblare", se arată într-un comunicat al ROMATSA.
Pilotul urma să zboare în spaţiul aerian necontrolat, care reprezintă o clasă de spaţiu pentru care nu este obligatorie depunerea unui plan de zbor, iar pentru acest spaţiu pilotul poate primi informaţii la cerere. Potrivit ROMATSA, Mircea Crăciun nu a luat legătura radio cu compartimentul de informare a zborurilor pentru a solicita informaţii