Conform noului cod rutier 2022, dacă aveţi parbrizul, lunetă sau geamurile laterale extrem de murdare, s-ar putea să va aştepte o amendă usturatoare. Problema este că 8 puncte de amendă şi de 1160 de lei sunt decise aleatoriu, totul ţinând de ochiul format al agentului de circulaţie.

 

COD RUTIER 2022. Greşeala banală care te poate costa scump chiar de azi

Cod Rutier 2022. Şoferii riscă amenzi pentru nerespectarea celor mai simple reguli. Prin urmare, dacă nu menţin curate toate geamurile maşinii cu care circulă, şoferii riscă amenzi de până la 1.160 de lei. Poliţiştii vor putea sancţiona „nerespectarea obligaţiei de a menţine permanent curate parbrizul, luneta şi geamurile laterale ale autovehiculului, tractorului agricol sau forestier, dacă prin aceasta se restrânge sau se estompează vizibilitatea în timpul mersului”, potrivit modificărilor legislative.

 

Şoferii nu trebuie astfel să uite să îşi cureţe geamurile, pentru că şi în acest caz riscă amenzi, prevăzute în noul Cod Rutier 2022.  Potrivit autorităţilor, parbrizul, luneta şi geamurile laterale murdare le restrâng sau chiar le estompează vizibilitatea.

 

Pe lângă geamuri, şoferii trebuie să menţină curate şi plăcuţele de înmatriculare. „Constituie contravenţie conducerea unui vehicul ale cărui plăcuţe cu numărul de înmatriculare sau de înregistrare sunt deteriorate, murdare ori acoperite cu gheaţă sau zăpadă de natură a împiedica identificarea numărului de înmatriculare sau de înregistrare”, se arată în postarea oamenilor legii”, potrivit OUG 95/2022.

Amenzile pentru aceste fapte sunt cuprinse în clasa a III-a de sancţiuni, de la şase la opt puncte-amendă, adică sunt cuprinse între 870 şi 1.160 de lei.

Cod rutier 2022. Amenzi usturătoare pentru excesul de noxe. Cât vor plăti şoferii dacă depăşesc limita legală

Amenzi de aceeaşi valoare riscă şoferii ce conduc un vehicul cu permisul auto expirat, cei ce nu păstrează o distanţă laterală suficientă faţă de traficul de pe celălalt sens sau cei care nu permit maşinilor rămase în intersecţie s-o părăsească, potrivit avocatnet.ro.

 

COD RUTIER 2022. De asemenea, odată cu noile modificări au fost prevăzute amenzi şi pentru şoferii care folosesc în mod repetitiv luminile intermitente sau care au un comportament care intenţionează să îi şicaneze pe alţi participanţi la trafic. Aceştia pot primi amendă cuprinsă între 1.305 si 2.900 de lei.

 

În plus, alţi şoferi care vor primi amenzi mari sunt cei care îţi împrumută maşinile unor persoane şi care săvârşesc infracţiuni în timp ce se află la volan. Mai mult, în această situaţie, se elimină posibilitatea de a plăti amenda la jumătate în primele 15 zile.

 

Şoferii cărora li s-a suspendat permisul auto vor beneficia, după ce au susţinut testul de verificare a regulilor de circulaţie, de o reducere a perioadei de suspendare cu o treime, nu la 30 de zile, cum era prevăzut anterior, potrivit drpciv.ro.

 

COD RUTIER 2022. Parlamentarii vor să schimbe regulile de circulaţie în sensul giratoriu, pentru că în aceste zone au loc multe accidente. Actuala definiţie ar provoca confuzie şi erori printre şoferi.

 

Astfel, noua definiţie indică că şoferul care se află pe banda a doua de circulaţie şi vrea să părăsească sensul giratoriu, va trebui să acorde prioritate şoferilor încadraţi pe prima bandă de circulaţie. „Participantul la trafic încadrat pe banda a doua, care doreşte să părăsească sensul giratoriu la a doua ieşire, trebuie să acorde prioritate vehiculelor încadrate pe banda întâi, deoarece aceste autovehicule se deplasează în cadrul sensului giratoriu”, arată noua definiţie.

 

COD RUTIER 2022. Şoferii care încalcă această regulă riscă amenzi de 4.500 de lei şi pot ajunge după gratii

 

Conform proiectului, Codul Rutier nu ar arăta şi situaţia în care există mai multe benzi de circulaţie în sensul giratoriu. Astfel,  prevederile legislative de acum pot produce confuzie şi erori prin definiţia greşită a sensului giratoriu ca fiind intersecţie.

 

COD RUTIER 2022. Titi Aur explică şi inconvenientele noii reguli

 

„Circulaţia în sens giratoriu, în intersecţia cu sens giratoriu cum a fost denumită până acum, este destul de complicată şi destul de greu de reglementat ca să se poată circula fără nciun fel de probleme. Schimbarea definiţiei poate să regleze puţin, dar nu definitiv. Teoretic, schimbarea definiţiei poate ajuta, dar mai ales în cazul în care avem de dat un verdict la un accident, cine cum a avut prioritate.

Se reglementează foarte clar – cel din stânga trebuie să îi dea prioritate celui de pe banda din dreapta. Dar eu pun următoarea problemă – dacă se pune unul pe banda din dreapta, la un sens giratoriu cu două sau trei benzi şi merge continuu fără să oprească, se învârte practic în sensul giratoriu, atunci va avea prioritate continuă pentru că cei care vin din dreapta care intră în sensul giratoriu trebuie să îi acorde prioritate, iar cel care e în stânga şi vrea să iasă în dreapta trebuie să îi acorde prioritate.

 

Deci şi în această situaţie tot se va ajunge la mica înţelegere. Din păcate, sensul giratoriu care e o intersecţie foarte sigură şi care reduce foarte mult numărul de accidente grave complică această stare de cine are prioritate şi oricum am face se ajunge la mica înţelegere.

 

Nu poţi reglementa cu reguli perfecte şi atunci vine capitolul din spate, ştiinţa, cum să circulăm corect, şi educaţia şi politeţea. Hai să facem toţi într-un fel încât să circulăm toţi în regulă şi să nu mergem pe încăpăţânare, pentru că şi această regulă va avea o problemă, dar cel puţin va fi definiţia foarte clară. Se renunţă la termenul intersecţie, şi atunci sensul giratoriu devine o zonă reglementată cu specific foarte clar, în această zonă e ca şi cum ar fi un drum care se tot învârte în jurul mijlocului sensului giratoriu şi cei care vin şi intră trebuie să acorde prioritate, iar cei care vor ieşi trebuie să fie cât mai pe dreapta dacă nu să acorde prioritate celui care merge prin dreapta. Regula e clară, dar va fi greu de aplicat”, a explicat Titi Aur, pilot şi expert în conducere defensivă.

 

 

 

 

 

Sursa: www.romaniatv.net