Sorin Cîmpeanu (PNL), ministrul Educaţiei, consideră că notele şi-au pierdut foarte mult din relevanţă, prin urmare ponderea lor ar trebui redusă. Ministrul a deplâns faptul că s-a ajuns la o adevărată vânătoare de note şi a subliniat că ar trebui pus un accent mai mare pe competenţe.

 

„Învăţământul să fie cu adevărat centrat pe elev, iar evaluarea să se facă la nivel de competenţe, şi nu de cunoştinţe.

 

Cunoştinţele sunt doar o parte din ce e definit la nivel de competenţă. Pe lângă cunoştinţe, avem nevoie de abilităţi şi de atitudini. Ele se evaluează mult mai greu, mai dificil într-un sistem numeric, celebrele note.

 

Şi atunci aş vrea să micşorăm această pondere a notelor din procesul de pregătire, să ne concentrăm pe calitate, proces, competenţele care sunt utile copiilor în viaţa activă.

 

Nu înlocuim notele, dar micşorăm ponderea pe care ele o au.

 

Am ajuns să dă note copiilor de 5 ani. Am ajuns să notăm orice cu orice…

 

De asta am introdus acum deja evaluările standardizate, care nu se finalizează cu note, nu generează ierarhizări sau clasificări. Sunt rapoarte narative, desriptice, care sunt puse la dispoziţia profesorului, care-şi poate construi un plan de învăţare individualizat, care sunt puse la dispoziţia părinţilor, aşa încât ei să poată avea un raport descriptiv, nu o notă care a devenit tot mai irelevantă, care a devenit un obiectiv… goana după note…

 

E un obiectiv pentru mulţi copii, care n-au o vină prea mare. Mai degrabă au vină părinţii care-şi obligă copiii neapărat toţi să aibă 9 şi 10. Nu se poate aşa ceva, nu toţi copiii sunt de 9 sau 10.

 

Nota nu trebuie să fie un obiectiv, ci competenţa”, a declarat Sorin Cîmpeanu.

 

 

 

Sursa: www.stiripesurse.ro