De-a lungul timpului, mai mulţi români s-au plâns de viteza pe care o ating trenurile din ţara noastră. S-a aflat adevăratul motiv pentru care se pierde foarte mult timp, iar, din păcate, resursele nu sunt nici ele pe plus, căci această problemă vine cu mai multe reacţii în lanţ.

 

Motivul adevărat pentru care trenurile merg încet în România

Echipa ‚România, te iubesc’ a decis să investigheze această problemă după ce şeful de la Ford a semnalat anumite nemulţumiri cu privire la starea infrastructurii feroviare. Maşinile produse în Craiova nu ajung niciodată la timp la clienţii din Europa, după cum spune Josephine Payne. Astfel, se pierd zeci de milioane, sume ce ar putea fi investite în fabrică.

 

„Viteza medie este de 15-20 de kilometri pe oră, mai puţin decât pot eu să prind cu bicicleta. Şi, să ne înţelegem, nu sunt sportiv olimpic, nu pedalez foarte repede, dar pot să întrec acest tren. În mod sigur asta este o problemă pentru noi.”, a spus Josephine Payne pentru PRO TV.

 

De aici, echipa din emisiunea menţionată mai sus a decis să facă o călătorie pentru a verifica dacă spusele celor ce se plâng de viteza trenului sunt adevărate. S-a produs astfel un reportaj pentru a demonstra că marfarul de la Craiova ajunge la graniţa cu Ungaria în 2 zile.

 

Şeful Ford, nemulţumit de trenurile din România. Ce se întâmplă la noi în ţară

Anual, sunt urcate pe tren peste 100.000 de maşini. Încă de la începutul se remarcă anumite probleme. Spre exemplu, faptul că se merge atât de încet încât o persoană ar putea să depăşească trenul dacă ar alerga. Există multe restricţii pe distanţe scurte, dar mecanicul menţine viteza redusă atunci până când ultimul vagon depăşeşte porţiunile afectate.

 

De asemenea, marfarele dau prioritate trenurilor de călători pe liniile cu un singur fir, dar nici nu există un sistem modern de management al traficului. De asemenea, un marfar de 700 de metri este întârziat câte un sfert de oră de doar câţiva metri de şină stricată. Între Dealul Balota şi Craiova au trecut aproximativ 3 ore, iar la verificarea frânelor, operaţiune ce ar trebui să dureze 15-20 de minute, se pierd mai bine de două ore.

 

Pentru că Dealul Balota este cea mai dificilă porţiune de cale ferată din România, trenul întârzie şi mai mult. Într-un final, călătoria duce la Drobeta Turnu Severin, iar pe coridorul european există o restricţie de circulaţie cu 5 kilometri la oră din cauza unui macaz. Acolo, echipa staţionează aproximativ o oră.

 

„Să nu credeţi că este vorba de acelaşi macaz, de fiecare dată e vorba de acelaşi macaz. Timp de 30 de ani nu s-a făcut mare lucru, este normal să nu se circule cu vitezele de proiectare, avem şi linii pe care se circulă cu zero…adică nu se circulă.”, a declarat Ioan Pintea, director CFR Infrastructură.

 

Surprizele CFR. De ce există, de fapt, probleme cu trenurile în România

Echipa din emisiune întâlneşte o mulţime de probleme printre angajaţii CFR. Mai mult, atunci când vine vorba despre timpul pierdut, în 8 ore trenul a parcurs doar 140 de kilometri. Călătoria a durat aproximativ 26 de ore, căci s-a circulat şi unde este permis cu 120 de kilometri pe oră, cu doar 80 de kilometri pe oră.

 

La vamă s-au mai pierdut în jur de 9 ore din cauza controlului vamal, deoarece România încă nu face parte din spaţiul Schengen. De asemenea, cei de la ‘România, te iubesc’ l-au întrebat şi pe Ioan Pintea, director CFR Infrastructură, cât crede că ar dura totul.

 

„- Cât credeţi că face trenul cu maşini Ford de la Craiova la Curtici?

 

– N-aş putea să vă spun.

 

– Estimativ, cât v-aţi dora să facă?

 

– Probabil 12 ore.

 

– 26, într-o zi bună.

 

– Da…”, a fost dialogul avut între Ioan Pintea şi cei de la PRO TV.

 

 

 

 

 

 

Sursa: www.playtech.ro