Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV) aminteşte celor interesaţi că o serie de documete emise de această instituţie îşi menţin valabilitatea în perioada stării de alertă pentru o perioadă de 90 de zile, de la încetarea acestei stări.
DRPCIV s-a confrutnat în ultima perioadă cu un val de cereri de preschimbare a documentelor şi din acest motiv reprezentanţii instituţiei amintersc faptul că potrivit Legii 55/2020, “valabilitatea documentelor eliberate de instituţiile şi autorităţile publice, precum şi de entităţile private autorizate conform legii se menţine pe toată perioada stării de alertă, precum şi pentru o perioadă de 90 de zile de la încetarea acestei stări”.
Cu alte cuvinte, valabilitatea actelor emise de serviciile publice comunitare regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor ce expiră în perioada stării de alertă se păstrează până la trei luni după încheierea acestei stări.
Cauciucuri de iarnă, reglementări. Când trebuie montate
În ciuda acestor reguli, valabilitatea autorizaţiei de circulaţie provizorie se păstrează cu o condiţie şi anume să existe o poliţă valabilă de asigurare RCA pentru maşina înscrisă în document.
Alte documente care-şi păstrează valabilitatea pe perioada stării de urgenţă şi trei luni după încheierea ei intră, sunt permisele de conducere, certificatele de înmatriculare şi permisele auto provizorii (cu valabilitate de 15 zile).
Ţinând cont de faptul că starea de alertă a fost prelungită până spre jumătatea lunii noiembrie, valabilitatea documentelor expirate în această perioadă se va menţine până, cel puţin, spre mijlocul lunii februarie 2021.
Sursa: www.dcbusiness.ro