Guvernul a venit cu cadrul legal pentru ca toţi cei care sunt afectaţi de criză să poată cere amânarea ratelor la bancă. Băncile au primit sute de mii de astfel de cereri, dar cei care au solicitat acest lucru trebuie să ştie ce se întâmplă şi după momentul amânării. BNR a făcut un anunţ în acest sens.

 

Guvernul a venit cu o lege care să le permită celor cu venituri afectate să-şi poată amâna ratele la bănci. Şi doritori au fost. Deşi cadrul legal era destul de clar formulat, se pare că au existat multe semne de întrebare legate de ce se întâmplă după ce banca acceptă amânarea.

 

BNR a simţit nevoia să intervină şi să transmită un mesaj liniştitor. Banca Naţională susţine că amânarea ratelor unor credite din cauza pandemiei nu este consemnată ca restanţă la Centrala Riscului de Credit. În plus, nu afectează negativ relaţiile persoanelor fizice sau ale firmelor respective cu băncile.

 

BNR, anunţ pentru cei care şi-au amânat ratele

BNR atrage atenţia că obligaţiile de plată ale debitorilor către bănci şi instituţiile financiare nebancare suspendate în baza OUG 37 nu sunt consemnate la Centrala Riscului de Credit (CRC) ca sume restante la plată. În aceste condiţii, nu se schimbă cu nimic relaţia contractuală dintre debitori şi bănci.

 

Precizarea BNR vine în contextul în care Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) arăta că, prin regulamentele Băncii Centrale, obligaţiile de plată suspendate consemnate la Centrala Riscului de Credit afectează negativ debitorii prin îngrădirea accesului la servicii bancare pe viitor.  BNR susţine contrariul şi spune că persoanele fizice şi firmele care au apelat la facilităţile prevăzute în OUG nr.37/2020 nu sunt considerate clienţi nebancabili şi relaţiile lor cu băncile nu vor fi în niciun fel afectate din această cauză, odată cu reluarea plăţilor.

 

 

Sursa: www.playtech.ro