Cei cinci membri ai echipei Atlantic4, primul echipaj românesc ce va traversa Oceanul Atlantic vâslind, la sfârşitul acestui an, au pornit vineri, într-o cursă de traversare a Mării Negre, la bordul unei ambarcaţiuni cu vâsle, aceasta fiind o etapă în pregătirea lor pentru întrecerea de peste câteva luni. 

Potrivit unui comunicat, Atlantic4, prima echipă românească ce va traversa Oceanul Atlantic vâslind, a pornit vineri în cursa de traversare a Mării Negre într-o ambarcaţiune cu vâsle, în încercarea de a deveni prima echipă din lume care realizează acest lucru şi de a doborî, în acelaşi timp, un record de viteză.

Andrei Roşu, Vasile Oşean, Ionuţ Olteanu, Marius Alexe şi Alexandru Dumbravă sunt cei cinci membri ai echipei Atlantic4, care au pornit vineri din portul Marina Limanu şi vor vâsli neîntrerupt aproximativ 1.200 kilometri, până la Batumi, în Georgia.

“Pentru noi este atât un antrenament, în vederea cursei pe care o vom avea peste câteva luni în Oceanul Atlantic, cât şi o ocazie de doborî un record mondial de viteză a traversării Mării Negre într-o ambarcaţiune cu vâsle, care în prezent este de 29 de zile, stabilit anul trecut de un britanic, sperăm să coborâm acest record sub 20 de zile”, a declarat Andrei Roşu.

Scopul echipei este de a se antrena pentru cea mai dură cursă de canotaj din lume - "Talisker Whisky Atlantic Challenge” ce va avea loc în decembrie 2017, iar traversarea Mării Negre constituie o etapă importantă din pregătirea echipei.

Această cursă în Marea Neagră are loc la bordul ambarcaţiunii cu care cei cinci vor concura şi în Oceanul Atlantic.

“Prin acest antrenament, echipa urmăreşte să descopere cum se va comporta fiecare membru în situaţii extreme şi totodată să se familiarizeze cu barca, să testeze echipamentul de salvare, para ancora, hrana liofilizată, sistemele de navigaţie fixe şi portabile şi alte echipamente”, se mai arată în comunicat.

Cea mai dură cursă de canotaj din lume, “Talisker Whisky Atlantic Challenge” - constă în traversarea Oceanului Atlantic cu o barcă cu vâsle, pe distanţa de 5.000 de kilometri dintre La Gomera (Insulele Canare) şi Antigua, startul oficial fiind dat data pe 12 decembrie 2017.

Competiţia aliniază la start un număr limitat de echipe din întreaga lume, având reguli foarte stricte: echipa nu va primi niciun suport din exterior în timpul cursei, iar membrii vor trebui să facă faţă unor provocări precum privarea de somn, vâslire în schimburi de două ore, non-stop timp de săptămâni. Barca va avea o limită de lungime şi lăţime, poate fi construită numai din anumite materiale, nu va putea fi reparată pe parcurs şi va fi echipată cu provizii numai la start.