În timp ce României i se interzice să încurajeze vânzarea produselor alimentare autohtone, în numele libertăţii pieţelor şi comerţului din UE, ţările străine îşi închid puţin câte puţin piaţa transporturilor rutiere în faţa transportatorilor români, sub privirile îngăduitoare ale Comisiei Europene şi în absenţa oricăror reacţii venite din partea Ministerului Transporturilor şi Guvernului.
Ultima ţară care se aliniază curentului îndreptat impotriva transportatorilor români este Italia, după Franţa, Belgia şi Germania. Camera Deputaţilor a Parlamentului Italian a aprobat, la 05 iunie 2017, proiectul de lege pentru ratificarea Decretului-lege 50/2017, care pretinde că ar conţine “politici corective de conturi publice”, dar care, în fapt, are ca scop golirea ţării de firmele şi şoferii din estul Europei, informează publicaţia de specialitate TIR Magazin.
Italienii au reacţionat astfel în numai cinci zile la un aşa zis “pachet de mobilitate” prezentat, pe 31 mai 2017, de Comisia Europeană. Publicaţia menşionată acuză o „incapacitate a guvernului european de a reacţiona corect pentru protejarea libertăţii de mişcare a forţei de muncă, unul dintre idealurile pentru care s-a creat Uniunea Europeană”. Inacţiunea Comisiei Europene a dat curaj politicienilor din ţările bogate să vină cu pachete legislative prin care ţările sărace sunt scoase de la “masa comună”. Proiectul de lege urmează să fie dezbătut acum şi de Senatul italian, care e puţin probabil să aducă modificări substanţiale textului.
În actuala formă, proiectul de lege reduce drastic timpul în care un şofer poate face cabotaj pe teritoriul Italiei la volanul unui camion înmatriculat de o firmă din străinătate (cabotajul este activitatea de transport prestatată pe teritoriul unei ţări dec ătre o firmă de transport dintr-o altă ţară. Este însă de neînţeles menţinerea aceastei noţiuni ce datează din perioada pre-aderare, atât timp cât graniţele UE nu mai există din punct de vedere economic comercial iar Uniunea Europeană se consideră a fi o singură piaţă. Mai mult, firmele din alte ţări trebuie să notifice autorităţile italiene despre operaţiunile de transport pe care le efectuează în această ţară. De asemenea, pentru a creşte exponenţial costurile firmelor, şi italienii impun un plafon minim în euro de plată a şoferilor, precum şi proceduri de rambursare a cheltuielilor de deplasare, cazare şi masă. O copie a notificării, împreună cu contractul de muncă (sau documentaţia echivalentă) şi salariul şoferului, trebuie să fie la bordul vehiculului, astfel încât să poată fi controlate de către poliţia rutieră.
Toate documentele trebuie să fie traduse în limba italiană. Lipsa acestor documente de pe vehicul (sau prezenţa unei documentaţii care nu corespunde cu ceea ce este cerut de standard -cum ar fi statul de plată netradus în italiană) are ca rezultat aplicarea unei amenzi de la 1.000 euro la 10.000 euro. În acord cu un nou articol, amenda trebuie plătită imediat agentulului care instrumentează cazul, sub sancţiunea reţinerii vehiculului până la maximum 60 de zile. Ca o consecinţă directă a noilor pachete legislative din ţările occidentale, va creşte din nou numărul propriilor cetăţeni angajaţi în transportul rutier. Cele mai multe firme est-europene nu vor putea face faţă hăţişului birocratic instituit peste noapte de Vest. Aceste companii vor fi silite să renunţe la transporturile intracomunitare şi să îşi concedieze mare parte dintre şoferii profesionişti folosiţi acum pentru aceste operaţiuni.
Inclusiv firmele vestice de transport care şi-au deschis firme în Est pentru a angaja la costuri mai mici şoferi cu care să lucreze în propriile ţări vor fi afectate. Mai mult, patronii acestor firme riscă şi să fie acuzaţi de evaziune fiscală pentru că aplică un sistem în care prestează servicii de transport în propriile ţări şi plătesc taxe şi impozite mult mai mici în ţările din estul Europei.
Pe termen scurt, politicienii vestici dau lovituri de imagine pentru că redeschid piaţa transporturilor pentru şoferii lor profesionişti, care sunt mai pretenţioşi şi mult mai scumpi decât cei est-europeni. Preţul social va fi plătit de un mare număr de şoferi din ţările estice, care îşi vor pierde locurile de muncă. Pe termen mediu şi lung, creşterea costurilor cu transportul rutier va face ca preţul la raft al produselor să crească substanţial, adică o lovitură pentru toţi cetăţenii acelor ţări. Măsura italienilor vine după ce ţări precum Germania, Franţa, Belgia au ridicat numeroase cerinţe care împiedică practic accesul şoferilor est-europeni pe pieţele lor. Citeşte aici mai mult pe acest subiect,
Încă o ţară UE închide uşa tirurilor româneşti
10 iunie 2017




Din aceeaşi categorie:
Un răspuns sec pentru suporterii maghiari: 1918
(7 septembrie 2013 - Alex POLICALĂ)
266 vizualizări
Atenţie părinţi! Jumătate dintre copii sunt hărţuiţi pe internet!
(10 februarie 2016)
61 vizualizări
O altă tânără rănită la Colectiv a decedat. Era internată în Germania
(20 noiembrie 2015)
178 vizualizări
Jandarmeria oferă sfaturi pentru cei care protestează: "Ne revedem astăzi? Atenţie la recomandările forţelor de ordine”
(4 februarie 2017)
290 vizualizări
Cîmpeanu, despre testarea copiilor: Părinţii pot refuza completarea formularului de consimţământ, însă elevul va sta acasă 14 zile
(9 februarie 2021)
130 vizualizări
Guvernul va plăti profesorilor dobânzi de peste 700 milioane lei, pentru că nu le-a majorat salariile înaintea izbucnirii crizei
(4 aprilie 2019)
108 vizualizări
Peste 10.300 de cazuri de rujeolă, în România de la debutul epidemiei. Cele mai multe, în Prahova!
(6 ianuarie 2018)
388 vizualizări
Poliţistul care a lovit cu maşina două fetiţe a verificat starea uneia dintre ele împingând-o cu piciorul
(14 ianuarie 2022)
390 vizualizări
Nu mai putem păcăli radarele pe DN1! Noile camere ţin seama de timpul în care parcurgi distanţa dintre ele
(9 ianuarie 2016)
3295 vizualizări
Veşti bune de la Guvern pentru proprietarii acestor maşini! Ar putea primi mii de lei
(7 iunie 2022)
15 vizualizări
CCR dezbate statutul aleşilor locali pe 6 iulie
(23 iunie 2016)
52 vizualizări
Dragonul Roşu se redeschide. Cum se va face accesul
(20 mai 2020)
160 vizualizări
Alertă ANM: Cod GALBEN de furtuni, în jumătate din ţară. Capitala este vizată începând de miercuri seara
(31 iulie 2019)
68 vizualizări
Şcolile se redeschid în septembrie, dar nu va mai fi deloc aşa cum ştiam. Cum se vor ţine cursurile în Europa, inclusiv la vecinii noştri
(22 iulie 2020)
715 vizualizări
Ministrul de Interne spune că o a cincea victimă a fost găsită carbonizată într-una din băile pavilionului de la Matei Bals, care a luat foc.
(29 ianuarie 2021)
119 vizualizări
Postul Paştelui, cel mai lung şi aspru de peste an, începe luni şi are două dezlegări la peşte
(27 februarie 2017)
301 vizualizări
Centralele termice de apartament şi aragazele, în curând pe post de mobilier. Vestea incredibilă din Europa ne va afecta şi pe noi?!
(4 octombrie 2021)
33 vizualizări
.jpg?width=60&height=60&cropratio=1:1&image=/images/stories/fructe(1).jpg)
Fructele cu cele mai puține calorii. Drept urmare, consumul lor poate reduce

Să începem direct: dacă ai deschis articolul ăsta, probabil vrei să afli cum
Ia zi, Bulă, obişnuieşti să fumezi?
Bulă: – Mmm… Aşa şi aşa…
– Dar cât înseamnă „aşa şi aşa”?
– Mmm… Păi cam 4 pachete pe zi.
– Dulciuri mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam 5 ciocolate pe zi.
– Sărat mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Cam o solniţă pe zi pun în mâncare.
– Grăsimi mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam un kil- două de slană pe zi…
– Prăjit mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Pe zi… Cam câte o omletă de 4 ouă şi cartofi prăjiţi, asezonaţi cu cârnaţi
.– Aha… Dar de băut, bei? – A, da! De băut, beau!



„Omul cel mai fericit e cel care-i face fericiţi pe cât mai mulţi oameni.” — Denis Diderot
Curs valutar
2 aprilie 2024

EURO = 4.9705 RON


USD = 4.6276 RON


GBP = 5.8148 RON

Top articole
-
Paştele, cea mai mare sărbătoare a creştinătăţii. Ce semnificaţie are Învierea Domnului
Publicat la data de 20 aprilie 2025
-
Joia Mare - tradiţii şi obiceiuri
Publicat la data de 17 aprilie 2025
-
Ce semnificaţii are Vinerea Mare, ziua răstignirii Mântuitorului
Publicat la data de 18 aprilie 2025
-
Ce nu se ştie despe puterile lumânărilor din Joia Mare
Publicat la data de 17 aprilie 2025
-
Începe Săptămâna Mare, cu slujbe şi obiceiuri în fiecare zi
Publicat la data de 14 aprilie 2025
-
Ce nu ai voie să faci în Marţea Albă, în a treia zi de Paşte!
Publicat la data de 22 aprilie 2025
-
Creştinii celebrează Floriile, care deschid perioada sărbătorilor de Paşte. Peste 1,3 milioane de români îşi serbează onomastica
Publicat la data de 13 aprilie 2025
-
De ce nu este bine să mănânci urzici şi oţet în Săptămâna Mare. Semnificaţia nebănuită pe care o au aceste alimente
Publicat la data de 14 aprilie 2025
-
Superstiţii de Sfântul Gheorghe. Ce este interzis să faci azi, nu ai voie sub nicio formă
Publicat la data de 23 aprilie 2025
-
Marţea albă, a treia zi de Paşte. Ce trebuie să faci cu ouăle sparte rămase
Publicat la data de 22 aprilie 2025