În timp ce României i se interzice să încurajeze vânzarea produselor alimentare autohtone, în numele libertăţii pieţelor şi comerţului din UE, ţările străine îşi închid puţin câte puţin piaţa transporturilor rutiere în faţa transportatorilor români, sub privirile îngăduitoare ale Comisiei Europene şi în absenţa oricăror reacţii venite din partea Ministerului Transporturilor şi Guvernului.
Ultima ţară care se aliniază curentului îndreptat impotriva transportatorilor români este Italia, după Franţa, Belgia şi Germania. Camera Deputaţilor a Parlamentului Italian a aprobat, la 05 iunie 2017, proiectul de lege pentru ratificarea Decretului-lege 50/2017, care pretinde că ar conţine “politici corective de conturi publice”, dar care, în fapt, are ca scop golirea ţării de firmele şi şoferii din estul Europei, informează publicaţia de specialitate TIR Magazin.
Italienii au reacţionat astfel în numai cinci zile la un aşa zis “pachet de mobilitate” prezentat, pe 31 mai 2017, de Comisia Europeană. Publicaţia menşionată acuză o „incapacitate a guvernului european de a reacţiona corect pentru protejarea libertăţii de mişcare a forţei de muncă, unul dintre idealurile pentru care s-a creat Uniunea Europeană”. Inacţiunea Comisiei Europene a dat curaj politicienilor din ţările bogate să vină cu pachete legislative prin care ţările sărace sunt scoase de la “masa comună”. Proiectul de lege urmează să fie dezbătut acum şi de Senatul italian, care e puţin probabil să aducă modificări substanţiale textului.
În actuala formă, proiectul de lege reduce drastic timpul în care un şofer poate face cabotaj pe teritoriul Italiei la volanul unui camion înmatriculat de o firmă din străinătate (cabotajul este activitatea de transport prestatată pe teritoriul unei ţări dec ătre o firmă de transport dintr-o altă ţară. Este însă de neînţeles menţinerea aceastei noţiuni ce datează din perioada pre-aderare, atât timp cât graniţele UE nu mai există din punct de vedere economic comercial iar Uniunea Europeană se consideră a fi o singură piaţă. Mai mult, firmele din alte ţări trebuie să notifice autorităţile italiene despre operaţiunile de transport pe care le efectuează în această ţară. De asemenea, pentru a creşte exponenţial costurile firmelor, şi italienii impun un plafon minim în euro de plată a şoferilor, precum şi proceduri de rambursare a cheltuielilor de deplasare, cazare şi masă. O copie a notificării, împreună cu contractul de muncă (sau documentaţia echivalentă) şi salariul şoferului, trebuie să fie la bordul vehiculului, astfel încât să poată fi controlate de către poliţia rutieră.
Toate documentele trebuie să fie traduse în limba italiană. Lipsa acestor documente de pe vehicul (sau prezenţa unei documentaţii care nu corespunde cu ceea ce este cerut de standard -cum ar fi statul de plată netradus în italiană) are ca rezultat aplicarea unei amenzi de la 1.000 euro la 10.000 euro. În acord cu un nou articol, amenda trebuie plătită imediat agentulului care instrumentează cazul, sub sancţiunea reţinerii vehiculului până la maximum 60 de zile. Ca o consecinţă directă a noilor pachete legislative din ţările occidentale, va creşte din nou numărul propriilor cetăţeni angajaţi în transportul rutier. Cele mai multe firme est-europene nu vor putea face faţă hăţişului birocratic instituit peste noapte de Vest. Aceste companii vor fi silite să renunţe la transporturile intracomunitare şi să îşi concedieze mare parte dintre şoferii profesionişti folosiţi acum pentru aceste operaţiuni.
Inclusiv firmele vestice de transport care şi-au deschis firme în Est pentru a angaja la costuri mai mici şoferi cu care să lucreze în propriile ţări vor fi afectate. Mai mult, patronii acestor firme riscă şi să fie acuzaţi de evaziune fiscală pentru că aplică un sistem în care prestează servicii de transport în propriile ţări şi plătesc taxe şi impozite mult mai mici în ţările din estul Europei.
Pe termen scurt, politicienii vestici dau lovituri de imagine pentru că redeschid piaţa transporturilor pentru şoferii lor profesionişti, care sunt mai pretenţioşi şi mult mai scumpi decât cei est-europeni. Preţul social va fi plătit de un mare număr de şoferi din ţările estice, care îşi vor pierde locurile de muncă. Pe termen mediu şi lung, creşterea costurilor cu transportul rutier va face ca preţul la raft al produselor să crească substanţial, adică o lovitură pentru toţi cetăţenii acelor ţări. Măsura italienilor vine după ce ţări precum Germania, Franţa, Belgia au ridicat numeroase cerinţe care împiedică practic accesul şoferilor est-europeni pe pieţele lor. Citeşte aici mai mult pe acest subiect,
Încă o ţară UE închide uşa tirurilor româneşti
10 iunie 2017




Din aceeaşi categorie:
Numărul cazurilor confirmate de coronavirus a urcat la 184, dintre care 16 confirmate astăzi. Numărul persoanelor vindecate este acum de 16.
(17 martie 2020)
81 vizualizări
Lovitură pentru puşcăriaşii scriitori: Se scad doar 20 de zile indiferent de numărul de cărţi “scrise”
(29 iunie 2016)
44 vizualizări
Admiterea la facultăţile de medicină şi medicină dentară va fi diferită în sesiunea iulie-septembrie 2015
(18 noiembrie 2014)
101 vizualizări
Anul şcolar debutează cu schimbări majore
(6 septembrie 2013)
82 vizualizări
3.130 cazuri noi de persoane infectate cu COVID-19, in Romania!
(4 ianuarie 2021)
65 vizualizări
Controale neanunţate în cluburi, discoteci şi săli de evenimente, fiind constatată depăşirea numărului de persoane prevăzut în autorizaţiile emise de IGSU / Funcţionarea a trei cluburi din Iaşi şi a unuia din Bucureşti, oprită temporar
(14 noiembrie 2022)
38 vizualizări
Italia: Autorităţile au lansat o anchetă, după ce o femeie a simulat o sarcină şi a cumpărat bebeluşul unei românce
(30 aprilie 2017)
111 vizualizări
Participare numeroasă la simularea admiterii la Medicină
(12 martie 2017)
212 vizualizări
Din ce în ce mai săraci
(9 octombrie 2013)
95 vizualizări
Ştii ce înseamnă 1 mai?
(1 mai 2014)
442 vizualizări
Un cutremur a avut loc în Marea Neagră
(9 martie 2023)
27 vizualizări
BEC: Votul va fi valabil şi dacă ştampila de pe buletin depăşeşte patrulaterul, dar opţiunea e evidentă
(19 septembrie 2020)
149 vizualizări
Fragmentele de oase găsite în liziera de lângă Caracal aparţin unei alte fete decât Alexandra Măceşeanu. DIICOT: Victima este o tânără de 15 – 19 ani
(14 august 2019)
160 vizualizări
Sesiunea specială a bacalaureatului pentru componenţii loturilor olimpice se desfăşoară la Ploieşti, în perioada 10 - 25 mai
(9 mai 2018)
47 vizualizări
RALUCA TURCAN: PENSIA NU POATE FI CUMULATĂ CU SALARIUL; ANGAJAŢII AU OBLIGAŢIA CA ÎN TERMEN DE 30 DE ZILE DE LA INTRAREA ÎN VIGOARE A LEGII SĂ OPTEZE
(10 iunie 2021)
25 vizualizări
ISU: Românii să-şi facă provizii de apă şi hrană în eventualitatea unui seism puternic
(27 ianuarie 2015)
161 vizualizări
Propunere de arestare preventivă pentru pseudoprinţul Paul
(12 decembrie 2015)
273 vizualizări
.jpg?width=60&height=60&cropratio=1:1&image=/images/stories/fructe(1).jpg)
Fructele cu cele mai puține calorii. Drept urmare, consumul lor poate reduce

Industria serviciilor financiare trece printr-o transformare semnificativă,
Ia zi, Bulă, obişnuieşti să fumezi?
Bulă: – Mmm… Aşa şi aşa…
– Dar cât înseamnă „aşa şi aşa”?
– Mmm… Păi cam 4 pachete pe zi.
– Dulciuri mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam 5 ciocolate pe zi.
– Sărat mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Cam o solniţă pe zi pun în mâncare.
– Grăsimi mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam un kil- două de slană pe zi…
– Prăjit mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Pe zi… Cam câte o omletă de 4 ouă şi cartofi prăjiţi, asezonaţi cu cârnaţi
.– Aha… Dar de băut, bei? – A, da! De băut, beau!



„Omul cel mai fericit e cel care-i face fericiţi pe cât mai mulţi oameni.” — Denis Diderot
Curs valutar
2 aprilie 2024

EURO = 4.9705 RON


USD = 4.6276 RON


GBP = 5.8148 RON

Top articole
-
Misterul nedesluşit al piramidelor de la Şona
Autor: Cristina IANCU - 2 aprilie 2025
-
Istoria Atenei
Publicat la data de 28 martie 2025
-
Cele mai periculoase destinaţii turistice pentru femei
Publicat la data de 27 martie 2025
-
Fructele cu cele mai puţine calorii. Poţi să mănânci oricât, nu te îngraşi
Publicat la data de 27 martie 2025
-
Lucruri inedite despre mere
Publicat la data de 28 martie 2025
-
Troler de cabină – Partenerul perfect pentru călătorii uşoare şi confortabile
Publicat la data de 2 aprilie 2025