„Educaţia trebuie să formeze resursa umană, cea mai importantă resursă din orice ţară. Pentru a educa copii capabili să ne ia locul şi să conducă societatea, ai nevoie de un sistem eficient de educaţie. Un astfel de sistem nu există în România”, susţine Julian Hingley, expertul care de peste trei decenii lucrează în educaţie, în Anglia şi în România.
Avem o populaţie îmbătrânită, ne confruntăm cu o hemoragie a „creierelor” şi au mai rămas circa 4 milioane de persoane care plătesc taxe. Aceste probleme se vor acutiza dacă nu începem o reformă a Educaţiei, spune Julian Hingley, specialistul care a introdus în România programul Cambridge Examinations, într-un interviu acordat „Adevărul”. „Schimbarea curriculei, pregătirea continuă a profesorilor şi promovarea lor pe criterii de valoare, şi introducerea în şcoli a posibilităţii studierii unor meserii vor avea un impact incredibil asupra sistemului de educaţie”, spune expertul. Toate acestea trebuie făcute în cadrul unei mari dezbateri naţionale la care să participe, pe lângă politicieni şi părinţii, profesorii şi angajatorii.
„Schimbarea curriculei, pregătirea continuă a profesorilor şi promovarea lor pe criterii de valoare, şi introducerea în şcoli a abilităţilor vocaţionale vor avea un impact incredibil asupra sistemului de educaţie. Apoi, trebuie să finanţezi şi să refinanţezi educaţia. Trebuie să redesenezi arhitectura şcolilor pentru a putea găzdui noua curriculă. Şcoli importante din Bucureşti au fost construite pe un model din secolul al XIX-lea. Sunt clădiri frumoase, dar nu sunt adaptate la noile necesităţi ale şcolii. În Paris, astfel de clădiri ar fi reconvertite în locuinţe şi construite noi şcoli. Ahitectura fizică a şcolilor reprezintă arhitectura arhaică a sistemului educaţional din interior. Dacă introduci ore de meserii, ai nevoie de diferite ateliere pe care nu poţi să le pui în aceste şcoli, ci trebuie să construieşti alte clădiri.”, a mai spus Hingley