Veniturile generate în ultimii 10 ani de industria muzicală au cunoscut o scădere constanţă, dar cota de piaţă aferentă formatului digital a crescut spectaculos, potrivit unui raport întocmit de International Federation of Phonographic Industry (IFPI), informează Le Monde.

Streamingul, ce constă în difuzarea de muzică pe internet, reprezintă în prezent principalul mod de consum care susţine industria muzicală. Numărul abonaţilor plătitori la aceste tipuri de servicii online a trecut pe plan mondial de la 8 milioane în 2008 la 68 de milioane în 2015. 

După un deceniu de scădere a cifrei de afaceri globale, industria muzicală s-a stabilizat la scară mondială în jurul cifrei de 15 miliarde de dolari, potrivit raportului IFPI.

Această federaţie, ce grupează 1.300 de case de discuri, majore şi independente, spune că veniturile provenind din segmentul digital le-au depăşit pe cele care provin din comercializarea pe suporturi fizice în 2016.

Din suma de 6,1 miliarde de dolari ce generate de consumul digital, 43% provin din ”streaming” - difuzarea online a unor single-uri şi albume, gratuită sau cu plată, fără descărcare.

Pe parcursul a cinci ani, vânzările mondiale în streaming au crescut de patru ori, iar numărul abonaţilor plătitori ai acestor servicii a depăşit 8 milioane în 2010 şi a ajuns la 68 de milioane în 2015, potrivit cifrelor IFPI.

În Franţa, de exemplu, cel mai recent studiu realizat de Sindicatul naţional al editorilor fonografici, anunţă că 22 de milioane de persoane - o treime din totalul populaţiei naţionale - utilizează servicii de streaming muzical, dintre care 4 milioane plătesc un abonament.

International Federation of the Phonographic Industry (IFPI) este o organizaţie internaţională ce reprezintă interesele industriei muzicale. Sediul principal este în Londra, organizaţia având oficii regionale în Bruxelles, Hong Kong, Miami şi Moscova.