EuroIns, Astra şi Carpatica deţin peste 60% din piaţa RCA, ceea ce înseamnă că peste jumătate dintre autovehiculele care circulă pe şoselele ţării sunt asigurate la societăţi aflate în diverse stadii premergătoare falimentului, un lucru extrem de grav, a declarat, luni, preşedintele Asociaţiei Societăţilor de Service Auto Independente din România (ASSAI), Cristian Muntean.
"Avem deja un asigurător care deţine aproape 20% din piaţa RCA — Astra Asigurări — în faliment. Se pare că în luna februarie, dacă cei de la Carpatica Asigurări nu încheie tranzacţia cu acei investitori strategici despre care vorbesc, va intra şi această societate în faliment. Cea de-a treia societate care se află în dificultate se numeşte EuroIns. Cele trei societăţi, însumate, reprezintă 60% din piaţa RCA, un procent halucinant de mare. Asta înseamnă că peste jumătate dintre autovehiculele care circulă pe şoselele ţării sunt asigurate la societăţi aflate în diverse stadii premergătoare falimentului. Este un lucru extrem de grav, iar aici trebuie atrasă atenţia Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF), pentru că lucrurile acestea nu s-au întâmplat peste noapte, ci în ultimii 5-7 ani, iar cei din conducerea ASF ştiau lucrul acesta", a menţionat Muntean, la Parlament.
Potrivit acestuia, în cazul Carpatica Asigurări, ASF "a luat o decizie legală şi corectă, doar că a fost tardivă".
"În cazul Astra şi Carpatica Asigurări, aceste nereguli existau de peste cinci ani, doar că au fost acoperite de fostele conduceri ale ASF. (...) Carpatica Asigurări are în momentul de faţă mari probleme în ceea ce priveşte plata despăgubirilor. În schimb, de circa un an, EuroIns este un plătitor bun de despăgubiri", a mai spus preşedintele ASSAI.
Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a decis aplicarea măsurilor de rezoluţie în cazul societăţii de asigurări Carpatica Asig, ceea ce presupune preluarea companiei de către autoritate în vederea redresării, respectiv vânzării, se arată într-un comunicat al ASF transmis, luni, AGERPRES.
Prin mecanismul de rezoluţie se doreşte o intervenţie a autorităţii în cazul în care o companie de asigurare nu poate îndeplini cerinţele legale, înainte de a intra în faliment.
AGERPRES