Normele metodologice privind acordarea voucherelor de vacanţă au fost publicate în Monitorul Oficial, actul normativ stabilind că atât salariaţii din sectorul bugetar, cât şi cei din mediul privat pot primi vouchere de vacanţă în limita a şase salarii minim brute, anunţă Mediafax.

Voucherele de vacanţă reprezintă bonuri de valoare, emise de unităţile autorizate de Ministerul Finanţelor Publice, care sunt acordate persoanelor angajate prin încheierea unui contract individual de muncă şi pot fi folosite doar în turismul românesc. Voucherele pot fi acordate fie pe suport hârtie, fie pe suport electronic, decizie ce va putea fi luată de către angajatori, potrivit Mediafax.

"Beneficiarii au dreptul să îşi aleagă unitatea de la care achiziţionează servicii turistice, însă numai dintre cele afiliate care deţin licenţa de turism sau certificat de clasificare emise de Autoritatea Naţională pentru Turism. Pe site-ul acestei instituţii va fi postată lista unităţilor turistice autorizate. Beneficiarii pot utiliza voucherele de vacanţă pe baza actului de identitate. Este interzisă comercializarea voucherelor de vacanţă în schimbul unor sume de bani şi/sau altor bunuri/servicii", se precizează în actul normativ.

Valoarea voucherelor de vacanţă nu poate depăşi, într-un an calendaristic, contravaloarea a şase salarii minime brute, voucherele având o perioadă de valabilitate de un an de la data emiterii pe suport hârtie, respectiv de la data alimentarii pentru cele emise pe suport electronic.

Dacă salariatul nu utilizează voucherele de vacanţă pe suport hârtie în termenul de un an, acesta este obligat să le înapoieze angajatorului. În cazul voucherelor de vacanţă alimentate pe suport electronic, unitatea emitentă va fi cea care va restitui valorile nominale către angajator.

Pentru unităţile din domeniul bugetar, voucherele de vacanţă se acordă în limita sumelor prevăzute distinct cu această destinaţie în bugetul de stat sau, după caz, în bugetele locale, iar pentru mediul privat sumele destinate acoperii nominale a voucherelor de vacanţă vor fi cuprinse în bugetele de venituri şi cheltuieli aprobate, într-o poziţie distinctă de cheltuieli, denumită "Vouchere de vacanţă".

Comenzile de achiziţie de vouchere de vacanţă trebuie transmise unităţilor emitente de către angajatori şi vor cuprinde informaţii ca numele şi prenumele beneficiarilor cărora li se acorda voucherele, codul numeric personal al fiecărui beneficiar, numărul voucherelor de vacanţă pentru fiecare beneficiar (în cazul voucherelor pe suport hartie), valoarea nominală a voucherului de vacanţă, în cazul celor emise pe suport hartie, şi valoarea nominală totală a voucherelor de vacanţă acordate fiecărui beneficiar, pentru cele pe suporturi electronice.