Persoanele fizice din toată ţara îşi pot verifica electronic propria situaţie fiscală începând de luni, 15 decembrie, la trei luni după ce Spaţiul Privat Virtual a fost lansat şi a funcţionat ca proiect pilot pentru contribuabilii din Bucureşti şi Ilfov, a anunţat Ministerul Finanţelor.
Este primul serviciu electronic pus în funcţiune în România prin intermediul căruia o persoană fizică poate consulta online propria situaţie fiscală.
Pentru a accesa Spaţiul Privat Virtual, persoanele fizice vor trebui să se identifice electronic prin certificate digitale calificate sau prin credenţiale de tip nume/parolă însoţite de coduri de autentificare de unică folosinţă.
Comunicarea electronică în Spaţiul Privat Virtual se face atât dinspre contribuabil către ANAF, cât şi dinspre organul fiscal către contribuabil. Contribuabilii au acces la următoarele informaţii privind propria situaţie fiscală: Soldul obligaţiilor neachitate, Decizia de impunere anuală (începând cu 2013, emisă anul acesta), Nota privind obligaţiile de plată, care se poate prezenta fie la Trezorerie pentru a efectua plata, fie informaţiile din cuprinsul acesteia pot fi utilizate pentru a efectua plata online, Informaţiile cuprinse în declaraţia 112 – respectiv sumele declarate de angajator pentru contribuţiile de asigurări sociale în funcţie de veniturile realizate.
Până în luna decembrie 2015, se vor extinde categoriile documentelor şi informaţiilor comunicate spre şi dinspre contribuabili. Persoanele fizice se vor putea identifica şi cu alte tipuri de credenţiale, cum sunt telefonul mobil sau cardul de sănătate.
Persoanele fizice care se vor înregistra în sistemul electronic vor avea la dispoziţie adrese de email şi numere de telefon ale Direcţiei asistenţă contribuabili din cadrul ANAF pentru a cere explicaţii cu privire la obligaţiile de plată sau pentru a solicita alte informaţii.
Digi24