Comercianţii români care au folosit sistemul electronic PayPal au înregistrat o creştere de 36% a plăţilor din străinătate, în prima jumătate a anului 2014, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2013, au anunţat, marţi, reprezentanţi ai companiei, potrivit Agerpres. Principalele categorii de export au inclus servicii web, gaming, telefoane mobile, piese pentru maşini, cosmetice, fashion şi software.
În 2014, peste 10.000 de comercianţi activi pe teritoriul Europei Centrale şi de Est au ales PayPal ca partener pentru a-şi creşte afacerile pe plan internaţional.
Potrivit PayPal, în afara României, datele internaţionale arată că exporturile online continuă să crească puternic, independent de trendul descendent înregistrat de vânzările pe plan domestic sau de exporturile tradiţionale.
Această tendinţă este vizibilă în special în ţările EU 27, unde costurile de expediere sunt relativ reduse şi nu se aplică taxe vamale. În condiţiile în care, în România, circa 10% dintre comercianţi vând online, 37% dintre ei au primit comenzi din alte ţări din Uniunea Europeană, în 2012.
Comercianţii români au primit comenzi de la consumatori din Europa, inclusiv Marea Britanie (11%) şi Germania (5%), însă America de Nord rămâne cea mai importantă piaţă care trimite bani online către România (47%).
Factori de succes pentru comercianţii români au fost produsele originale sau unice şi preţurile competitive, arată comunicatul citat.
Majoritatea occidentalilor care fac achiziţii transfrontaliere spun că preferă să cumpere din străinătate pentru că este mai ieftin (80%) sau graţie varietăţii mai mari care nu poate fi găsită pe plan local (79%).
PayPal procesează zilnic 9,3 milioane de plăţi pentru clienţii săi.