Divizia Audi din grupul Volkswagen - al doilea constructor auto de lux la nivel mondial după BMW - va cheltui 22 miliarde de euro în perioada 2014-2018, pentru dezvoltarea unor concepte noi de maşini, inclusiv modele electrice. Scopul final este acela de a obţine locul de lider în segmentul premium.

Aproximativ 15,4 miliarde de euro (70% din suma totală preconizată), va fi investită în dezvoltarea de noi modele şi a unor tehnologii noi.

Audi are ca scop comercializarea a două milioane de autoturisme şi SUV-uri, după ce planul de vânzare a 1,5 milioane de maşini în 2013, a fost atins.

Audi doreşte creşterea gamei sale de la 49 la 60 de modele până în 2020, pentru a coperi o paletă largă de potenţiali clienţi.

A treia generaţie a TT este programată să apară pe piaţă, anul viitor. Acest model ar trebui să se bucure de o propulsie hibridă.

Audi va adăuga gamei sale de SUV-uri o nouă subcompactă Q1 în 2016. Pentru a face faţă comenzilor, constructorul va deschide noi uzine de asamblare în China, Brazilia şi Mexic.

Divizia Volkswagen are ca scop detronarea BMW de pe fotoliul de lider mondial în segmentul  premium.

Planurile Audi se încadrează în bugetul de 84,2 miliarde de euro alocat de Volkswagen unui plan de investiţii cu scopul de a învinge Toyota şi General Motors la vânzările de maşini în întreaga lume.

BMW încearcă să-şi menţină poziţia în faţa competitorilor Audi şi Mercedes cu propriul său program de dezvoltare. Numai în 2013 au fost lansate 25 de noi modele iar 2014 vine cu alte noi 10 modele de maşini, inclusiv Rolls-Royce Wraith.

Nici Mercedes-Benz nu stă degeaba şi plănuieşte introducerea de noi 13 modele, până la sfârşitul deceniului. Daimler va investi 200 de milioane de euro într-un centru de cercetare şi dezvoltare care va fi construit în oraşul Geisingen-Immendingen, din sudul Germaniei.