Bucureştenii par să înţeleagă mai bine importanţa maşinilor electrice pentru viitorul ţării noastre. Din 2012 şi până în prezent, câteva sute de maşini electrice au primit Cartea de Identitate a Autovehicului. Mai mult de jumătate dintre acestea se află în capitala României.

Potrivit datelor furnizate de RAR, din 2012 şi până în prezent, 562 de maşini 100% electrice au primit cărţi de identitate a autovehiculului (CIV) eliberate de Registrul Auto Român. Dintre acestea, 299 se află în Bucureşti. În Capitală, cel mai prolific an a fost 2017 atunci când au fost înmatriculate 135 de automobile 100% electrice.

Vestul ţării şi Transilvania sunt două regiuni care stau extrem de bine la capitolul maşini electrice. La nivelul judeţului Timiş există 55 de maşini electrice, în Arad sunt 49 de unităţi, în Sibiu există 31 de unităţi, iar în Braşov circulă 28 de automobile 100% electrice.

Totuşi, cifrele sunt infime dacă ne gândim că parcul auto naţional din România a ajuns, la finele anului 2017, la peste 7,635 milioane de unităţi.

Statul român încurajează achiziţionarea automobilelor 100% electrice. Prin programul Rabla Plus, orice cumpărător al unei maşini electrice primeşte un bonus de 10.000 de euro fără să fie nevoit să caseze o maşină veche.

Totuşi, ecotichetul nu trebuie să fie mai mare de 50% din preţul de comercializare, pentru cumpărarea unui autovehicul nou 100% electric. Valoarea ecotichetului va fi scăzută direct din preţul de achiziţie al maşinii electrice noi. Banii din Rabla plus nu vor ajunge efectiv în mâinile solicitanţilor.

Ca o comparaţie, la nivel european, în anul 2017, s-au vândut aproximativ 200.000 de automobile electice (aici intră atât maşinile 100% electrice cât şi hybrid). Cele mai vândute modele în Europa sunt Tesla Model 3, Renault Zoe, Nissan Leaf, VW Golf electric sau BMW i3.