Kia a prezentat la CES o marcă specială dedicată maşinilor autonome. De asemenea, Ford a anunţat că îşi va tripla flota de automobile care se conduc singure. Şi totuşi, industria auto împrumută o caracteristică specifică industriei IT. Bătălia se va da în brevetele de invenţie care însoţesc noile tehnologii.

În industria auto se desfăşoară în prezent trei revoluţii tehnologice separate, arată un studiu realizat de divizia ştiinţifică a trustului Thomson Reuters. Maşinile trec de la motorul cu combustie internă la cel electric, se conectează la internet şi la dispozitivele electronice din jurul lor şi, nu în ultimul rând, fac primii paşi spre era în care se vor putea conduce singure. Ford este una dintre companiile care avansează rapid în dezvoltarea unor automobile cu şofer automat. A anunţat la CES Las Vegas că îşi va tripla flota de teste şi că va dota maşinile autonome cu un senzor mai avansat decât cele folosite în prezent.

Coreenii de la Kia au lansat o marcă nouă numită "Drive Wise", care se va concentra doar pe dezvoltarea de maşini autonome. Compania vrea ca până în 2030 să aibă deja pe piaţă un automobil care se conduce singur. Însă studiul celor de la Thomson Reuters arată că Toyota este compania care are cele mai multe brevete pentru astfel de tehnologii.

De altfel, constructorii tradiţionali au un avans tehnologic mai mare decât giganţii din Silicon Valley care s-au extins şi în industria auto, precum Google sau Apple. Furnizorii de componente se adaptează de asemenea la noile condiţii din piaţă. Bosch lucrează la un sistem prin care maşinile ar urma să se parcheze singure, fără să îl mai aibă pe şofer la bord. Lucrează şi la dezvoltarea unei aplicaţii prin care şoferul să controleze de la bord termostatul din locuinţă astfel încât să găsească temperatura optimă atunci când ajunge acasă.

Dar, în cele mai multe cazuri, companiile tradiţionale din industria auto ajung să colaboreze cu cele din industria IT pentru dezvoltarea maşinilor viitorului. LG, de exemplu, vrea să producă ecrane şi senzori care le vor oferi şoferilor informaţii importante în timp real, cum ar fi detalii despre starea drumului. LG va livra componente pentru următoarele maşini electrice produse de General Motors. Şi BMW vrea să schimbe modul în care arată maşinile pe interior. Inginerii companiei germane au expus tehnologia nouă într-un model i8 decapotabil.

Digi 24