Numărul „Telefonului Consumatorului“ nu se va mai schimba, deşi un nou număr ar fi trebuit să intre în vigoare zilele acestea, după ce ANPC a abrogat actul normativ care modifica acest numar, potrivit Avocatnet.ro. Motivul îl reprezintă faptul că noul număr de telefon încă nu poate fi apelat gratuit. În aceste condiţii, rămâne valabil numărul de telefon existent, care însă este taxat cu tarif normal.
Conform Ordinului ANPC nr. 163/2014, publicat în Monitorul Oficial, numărul „Telefonului Consumatorului“ ar fi trebuit să se modifice.
Mai exact, din 7 iunie consumatorii ar fi putut să se informeze asupra modului în care pot face sesizari ori reclamaţii cu privire la produsele şi/sau serviciile ce le sunt puse la dispoziţie apeland gratuit, din orice reţea naţională, un nou număr al „Telefonului Consumatorului“: 021.9414.
Acest lucru însă nu se va mai întâmpla, dupa ce Ordinul ANPC 163/2014, care stabilea noul numar, a fost abrogat prin Ordinul ANPC 223/2014 şi care a intrat în vigoare la aceeaşi dată.
Potrivit explicaţiilor oferite pe site-ul ANPC, motivul îl reprezintă „unele dificultăţi tehnice întâmpinate în a oferi gratuitatea numărului de telefon al consumatorilor“.
Potrivit autorităţii, urmează ca în cel mai scurt timp posibil să fie comunicat numărul de telefon apelabil gratuit pus la dispoziţia consumatorilor.
Până atunci însă, consumatorii pot apela în continuare numărul de telefon existent 021-9551, care este taxat cu tarif normal.