Conducerea Transport Călători Express SA şi specialiştii Direcţiei Tehnic Investiţii din cadrul primăriei Ploieşti propun Consiliului Local transformarea motoarelor autobuzelor din parcul auto al societăţii de transport, din alimentare cu motorină în alimentare cu gaz petrolier lichefiat.  

Potrivit proiectului reprezentanţii TCE propun consilierilor ploieşteni trecerea a 50 de autobuze pe sistem de alimentare cu GPL, costul estimat fiind de 5 milioane de euro.

Suma respectivă, se arată în proiect, va fi solicitată Ministerului Mediului, deoarece se încadrează într-un program de protecţie a mediului prin emisiile reduse.

SC Transport Calatori Express SA Ploiesti, fostul RATP, are o flotă cu o vechime mai mare de 8 ani si execută un serviciu de transport local cu autobuze pe 36 trasee, cu tramvaie pe 2 trasee şi cu troleibuze pe 2 trasee, transportând lunar circa 6,4 milioane de călători.

„Modificarea motorului din alimentare cu motorină în alimentare cu gaz petrolier lichefiat se face pentru un număr de aproximativ 50 autobuze , care în următoarele 12 luni vor intra în acest program, având ca sursă de finanţare fonduri nerambursabile de la Ministerul Mediului şi Schimbărilor Climatice“, se arată în expunerea de motive a proiectului.

În raportul de specialitate se arată că „deoarece resursele financiare sunt foarte reduse, achiziţia de autobuze noi nu se poate aplica, iar pentru o economisire a costurilor propunem transformarea a circa 50 bucăţi autobuze, din flota de autobuze existentă care funcţionează cu motorină, in autobuze care să funcţioneze cu «combustibil verde» – Gaz Petrolier Lichefiat, cu sursă de finanţare nerambursabilă de la Ministerul Mediului şi Schimbărilor Climatice“.

Printre avantajele unei astfel măsuri se arată că transformarea motoarelor Diesel în motoare pe  G.P.L. oferă următoarele avantaje: diminuarea emisiilor poluante, reducerea costurilor pe km. cu circa 40%, datorită costului redus al gazului petrolier lichefiat faţă de costul motorinei, existenţa infrastructurii staţiilor de incărcare şi realimentare cu GPL, activarea autobuzelor vechi, a căror uzură a motorului nu mai permite încadrarea în standardele de mediu comunitare, singura condiţie fiind starea bună a caroseriei, conversia pe G.P.L. presupune o garanţie intre 18 si 24 luni, după transformarea motorului, recuperarea în timp scurt a investiţiei, în funcţie de rulajul lunar al autobuzului.

Proiectul de hotărâre respectiv va fi dezbătut în şedinţa extraordinară a Consiliului Local Ploieşti, care va avea loc marţi, 8 aprilie.