Consiliul Judeţean a aprobat proiectul nodului rutier de acces pe autostrada A3, la Gherghiţa. Conform proiectului, lucrarea se va desfăşura pe DJ 100 B, care leagă DN1 de DN1D, fiind necesară exproprierea unei suprafeţe de 14 hectare de teren.
Omul de afaceri Costel Căşuneanu şi Vasile Vădan, consilier juridic în Prefectura Prahova, se numără printre proprietarii de terenuri care vor fi expropriaţi pentru construirea nodului rutier de acces către Autostrada Bucureşti – Ploieşti.
„Este un proiect pe termen mediu, pentru rezolvarea unor puncte nodale ale circulaţiei în judeţul Prahova, anunţat încă din ianuarie. Am promis să înlăturăm dispreţul şi nepăsarea Ministerul Transporturilor faţă de judeţul Prahova, în sensul de a nu prevedea pe tronsonul autostrăzii A3, de la râul Ialomiţa până la Ploieşti, nicio ieşire, ca şi cum localităţile prahovene ar fi pe lista neagră. Am prezentat studiul de fezabilitate al nodului de autostradă Gherghiţa, care va permite intersecţia Drumului 100 B şi va permite accesul locuitorilor din toată zona pe austostradă. Avem de expropriat 14 hectare. Am găsit proprietari interesaţi să vândă: domnul Căşuneanu, iar la celălalt nod de autostradă l-am găsit pe domnul Berceanu”, a explicat Mircea Cosma, preşedintele CJ Prahova.
Consiliul Judeţean Prahova a aprobat indicatorii tehnico-economici pentru amenajarea unui nod rutier de acces spre şi din Autostrada Bucureşti - Ploieşti în comuna Gherghiţa, situată la intersecţia A3 cu drumul judeţean 100 B, kilometrul 14+364 metri. Tot marţi, consilierii judeţeni din Prahova au aprobat achiziţionarea de servicii juridice de consultanţă, asistenţă şi reprezentare în vederea exproprierilor în zona în care se va amenaja acest nod de autostradă.
Conform expunerii de motive a hotărârii aprobate marţi de CJ Prahova, pentru traseul propus în vederea realizării acestui nod rutier este necesară exproprierea unei suprafeţe totale de 139.850 metri pătraţi de teren, proprietate privată. Conform legii, proprietarii primesc pentru terenurile expropriate un preţ stabilit de un evaluator autorizat. Proprietarii de terenuri nu se pot opune exproprierii, însă dacă sunt nemulţumiţi de preţul primit pot contesta acest preţ în instanţă, urmând ca judecătorii să decidă dacă preţul va fi sau nu modificat.
Lucrarea ar putea începe în toamnă, va include două sensuri giratorii şi două bretele de acces şi ieşire de pe autostradă. Bretelele sunt de fapt actualele benzi de acces pentru urgenţe, care vor fi lărgite pentru o rulare comodă şi pentru maşini mai mari. Preţul estimativ al lucrării este de 15 milioane de lei, mai puţin decât era prevăzut iniţial, iar investiţia ar putea fi finalizată în 18 luni.