Gratuitatea la transportului public în Ploieşti va fi dezbătută în şedinţa extraordinară a Consiliului Local, miercuri, 12 martie.

Primul proiect aflat pe ordinea de zi a şedinţei Consiliului Local propune asigurarea gratuităţii la transportul public în comun pentru toţi cetăţenii Ploieştiului cu un venit de până la 3000 de lei pe lună pe durata a doi ani, atât timp cât sunt estimate a dura lucrările de reabilitare a căilor de rulare pentru tramvaie. Măsura ar putea intra în vigoare de la 31 martie.

De această facilitate mai pot beneficia cetăţenii care nu au venituri şi cu vârste de până la 70 de ani.

Pentru a putea beneficia de gratuitate, SC TCE SA va elibera autorizaţii de călătorie tuturor cetăţenilor cu domiciliul în Ploieşti.

Acoperirea gratuităţilor propuse se va face prin subvenţii aferente transportului public, din bugetul local al Municipiului Ploieşti.

În raportul de specialitate se precizează: „Disconfortul creat pentru o perioadă de aproximativ 2 ani, în care sunt derulate lucrări de reabilitare a infrastructurii, se propune acordarea gratuităţii pentru toţi cetăţenii Municipiului Ploieşti cu un  venit de până la 3.000 de lei pe lună, în  scopul creşterii atractivităţii utilizării  mijloacelor de transport public ale  S.C. Transport Călători Express S.A. Ploieşti. Perioada de acordare a gratuităţii este 31.03.2014 – 31.12.2015.

În prima etapă vor fi realizate lucrările pentru reabilitarea traseului tramvaiului 102 pe tronsonul Bucla Nord – intersecţia cu B-dul Republicii (4,55 kilometri şi lucrări adiacente, într-o perioadă de 24 luni) şi a traseului tramvaiului 101 pe tronsonul  Şoseaua Nordului – str. Gh. Doja (3,32 km) iar în a doua etapă reabilitarea traseului tramvaiului 102 pe tronsonul B-dul Republicii – Vest (6,93 de kilometri, 24 luni) şi a traseului tramvaiului 101 pe tronsonul Gh. Doja – Piaţa 1 Decembrie 1918 (5,85 km).

În expunerea de motive se arată că unul din scopurile secundare ale acestei măsuri este „îmbunătăţirea opţiunilor de transport şi reducerea utilizării autoturismului personal asigurându-se o fluidizare a traficului pe parcursul executării lucrărilor de infrastructură, cu evitarea pe cât este posibil a ambuteiajelor din trafic, sporirea mobilităţii şi reducerea noxelor“. Acest motiv nu are mari şanse de reuşită, deoarece, după cum am văzut în ultimii ani, traficul rutier e tot mai aglomerat, în ciuda majorărilor repetate la preţul carburanţilor.