Reprezentanţii primăriilor prahovene (primari, contabili ori secretari) au participat la o şedinţă la Consiliul Judeţean Prahova pentru a afla ultimele detalii şi recomandări legate de alcătuirea bugetului local, pentru a fi corelat cu cel judeţean.
Anul acesta bugetul total al celor 104 localităţi va fi mai mare cu 1,5% faţă de 2013. Ca şi la începutul anului trecut autorităţile judeţene şi reprezentanţii Direcţiei de Finanţe recomandă administraţiilor locale majorarea taxelor şi impozitelor în procente cuprinse între 9 şi 16%, în cazul în care acest lucru nu s-a produs în 2013. În caz contrar, aceste localităţi vor fi calculate cu un buget subevaluat.
Decontul pentru profesori trebuie să aibă alocare bugetară
Primarii şi consilierii locali au fost sfătuiţi ca la fundamentarea bugetului localităţii să aloce bani şi pentru cheltuielile de transport ale personalului din învăţământul preuniversitar, care fac naveta între localităţi.
În ultima perioadă, aproape 30% din primării au refuzat să mai achite decontul de transport al cadrelor didactice, majoritatea din cauza unor conflicte cu conducerile şcolilor şi în cele mai puţine cazuri din cauza resurselor financiare reduse ale localităţii.
Astfel, cheltuielile de transport pentru cadrele didactice, fondurile urmând să se regăsească la capitolul cheltuieli salariale.
Reprezentanţii Fiscului le-au recomandat primarilor să fie mult mai atenţi, responsabili şi consecvenţi în alocarea banilor pentru cheltuielile de funcţionare dar şi pentru proiectele de dezvoltare ale localităţilor.