Primăria Municipiului Ploieşti informează cetăţenii că, Serviciul Public Finanţe Locale Ploieşti are o serie de modificări şi noutăţi în activitatea de profil, având în vedere evoluţia stării generale şi a cadrului legislativ actual.
Astfel, în ceea ce priveşte emiterea certificatelor fiscale în relaţia cu Birourile Notariale
( pentru tranzacţii imobiliare, succesiuni, etc ):
- Cererile pentru eliberarea certificatelor fiscale vor fi transmise online, pe adresa [email protected]. Pe cerere va fi trecută adresa de email a Biroului Notarial, iar certificatul fiscal semnat electronic va fi transmis direct către aceasta entitate, nemaifiind necesara prezenta contribuabilului la instituţia noastră. În cazul în care această modalitate de lucru nu este agreată de un anumit birou notarial, sau în cazul în care solicitantul nu are posibilitatea de a utiliza mediul online, contribuabilul va transmite cererea prin intermediul operatorilor serviciilor de curierat, la adresa Ploieşti, Bulevardul Independenţei nr. 16, iar certificatul fiscal îi va fi transmis prin aceeaşi formă de comunicare, la adresa de domiciliu.
In ceea ce priveşte emiterea certificatelor fiscale în relaţia cu Oficiul Judeţean de Cadastru (pentru intabulări ):
- Cererea pentru eliberarea certificatului fiscal se va transmite fie online, pe adresa [email protected], fie prin intermediul operatorilor serviciilor de curierat, la adresa Ploieşti, Bulevardul Independenţei nr. 16, iar certificatul fiscal le va fi remis solicitanţilor prin curierat, la adresa de domiciliu.
In ceea ce priveşte emiterea certificatelor fiscale necesare înscrierii in programul Rabla:
- Cererea pentru eliberarea certificatului fiscal se va transmite fie online, pe adresa [email protected], fie prin intermediul operatorilor serviciilor de curierat, la adresa Ploieşti, Bulevardul Independenţei nr. 16, iar certificatul fiscal le va fi remis solicitanţilor prin curierat, la adresa de domiciliu.
Referitor la vânzările de autoturisme:
- Dosarele necesare înregistrării în evidenţa S.P.F.L. Ploieşti cuprind acte originale, fapt pentru care depunerea acestora se va face doar prin intermediul serviciilor de curierat, la adresa Ploieşti, Bulevardul Independenţei nr 16. Eliberarea contractelor de vânzare - cumpărare vizate şi înregistrate se va face prin serviciile de curierat, la adresa de domiciliu a vânzătorului.
Referitor la declarările de autoturisme:
- Dosarele necesare înregistrării in evidenta S.P.F.L. Ploieşti cuprind acte originale, fapt pentru care depunerea acestora se va face doar prin intermediul serviciilor de curierat, la adresa Ploieşti, Bulevardul Independenţei nr 16. Eliberarea documentelor necesare înmatriculării se va face prin serviciile de curierat, la adresa de domiciliu a vânzătorului.
Referitor la alte documente care ne pot fi solicitate:
- În ceea ce priveşte toate celelalte tipuri de lucrări, dobândiri de bunuri, declaraţii de orice natura, solicitare istoric de rol, restituiri, compensări, etc., acestea se vor depune doar online, la adresa [email protected].
Modalităţi de plată:
Plata tuturor obligaţiilor către bugetul local se va face în mediul online http://www.spfl.ro/modalitati_plata.php, prin intermediul ghişeelor poştale sau prin ordin de plată.
Plata taxelor judiciare de timbru şi a amenzilor în 15 zile se va face doar accesând portalul
www.ghiseul.ro , prin intermediul ghişeelor poştale sau prin ordin de plată.
În ceea ce priveşte termenele de plată şi depunere documente:
Aşa cum am mai anunţat, primul termen de plata se proroga de la 31 martie, pana la data de 30 iunie 2020. Astfel, puteţi achita jumătate din impozitul datorat până la această dată, fără a vi se percepe majorări de întârziere.
De asemenea, tot pana la data de 30 iunie veţi beneficia de bonificaţia de 10 % , în cazul achitării integrale, cu anticipaţie, a sumelor datorate.
Rapoartele de evaluare ale spatiilor comerciale deţinute de persoanele fizice şi juridice vor putea fi depuse pana la data de 30.06.2020.
Termenul de depunere a declaraţiilor privind dobândirea sau înstrăinarea bunurilor deţinute se prelungeşte pana la data de 30.06.2020.
În ceea ce priveşte acţiunile de executare silită:
Se suspenda sau nu se începe executarea silită, prin poprire, a creanţelor fiscale, cu excepţia executării sumelor prevăzute în hotărâri judecătoreşti în materia penala.
Suspendarea executării se face de către terţul poprit ( banca, angajator, etc ) fără nicio formalitate din partea organului fiscal ( deci nu este necesara deplasarea contribuabilului la S.P.F.L. Ploieşti ).
În ceea ce priveşte majorările de întârziere:
Pentru termenele scadente ale obligaţiilor fiscale ( taxa clădire, taxa teren, taxa firma, etc. ), începând cu data de 21.03.2020, nu se calculează şi nu se datorează majorări de întârziere.
Masurile prevăzute, prin efectul legii, la punctele 9 si 10 încetează în termen de 30 de zile de la încetarea stării de urgenţă.