Dotat cu aer condiţionat şi motor Mercedes, autobuzul Eurobus Diamond făcut la Ciorogârla nu a fost primit nici măcar în teste la Bucureşti. Mai mult, până acum au fost vândute doar 27 dintre cele 77 de autobuze realizate în comuna ilfoveană, potrivit reprezentanţilor producătorului, scrie Economica.net

Firma ilfoveană BMC Truck & Bus a început în 2014 procedurile pentru fabricarea şi omologarea la Registrul Auto Român a autobuzului propriu, după ce anterior fusese doar distribuitor unic pentru producătorul turc BMC

Uzina de autobuze a avut iniţial circa 200 de angajaţi, însă numărul lor s-a redus la jumătate, după ce planurile de acasă nu s-au potrivit cu cele din târg. În trei ani a reuşit să vândă doar 27 din cele 77 de autobuze realizate la Ciorogârla, din cauza condiţiilor restrictive de calificare la licitaţiile organizate de primării şi regii autonome.

Autobuzele Eurobus Diamond au o lungime de 12 metri, sunt dotate cu aer condiţionat, au podea joasă şi trei uşi de acces. Astfel de mijloace de transport circulă deja în oraşe precum Constanţa, Târgu Jiu, Caransebeş şi Iaşi. Costul de achiziţie variază între 158.000 de euro şi 170.000 euro/bucată, inclusiv TVA

Interesant este că după ce nu le-a vrut nimeni, cele 50 de autobuze aflate pe stocul celor de la Ciorogârla ajung la Ploieşti...Primăria a anunţat cu mare tam tam achiziţionarea celor 50 de autobuze româneşti, încercând să explice ce super afacere a făcut, dar uitând amănuntul că de trei ani cele 50 de autobuze stau în garaj.

Sperăm doar să nu se repete povestea celor 25 de troleibuze Neoplan cumpărare de Primăria Ploieşti în 2010, din care acum mai circulă doar jumătate, principala problemă fiind lipsa de piese de schimb