Viceprimarul Iolanda Băzăvan a prezentat ieri cronologia corespondenţei dintre Primăria Ploieşti şi Direcţia de Sănătate Publică Prahova, corespondenţă care ar fi trebuit să ducă la demararea relocării Spitalului de Pediatrie în fostul sediu al OMV- Petrom din centrul municipiului.
Vă prezentăm integral cronologia acestui schimb de documente pentru a afla şi dumneavoastră unde s-au blocat actele şi de ce şansele ca spitalul să fie mutat în centrul Ploieştiului sunt din ce în ce mai mici:
18 feb 2013 – adresa de la Primăria Ploieşti către Ministerul Sănătăţii (ministru Eugen Nicolaescu) în care se anunţă intenţia municipalităţii de amenaja un nou spital de pediatrie, în clădirea cedată de OMV Petrom prin sponsorizare. Primăria Ploieşti cere sprijinul Ministerului pentru această iniţiativă şi anunţă că va demara cu celeritate procedurile legale de obţinere a avizelor.
1 aprilie 2013 – Ministerul răspunde primei solicitări a PMP, prin adresa către DSP Prahova în care solicită “o evaluare a oportunităţii relocării acestei unităţi sanitare din punct de vedere al circuitelor organizatorice şi funcţionale, a recompartimentării spaţiilor şi a tot ceea ce presupune aceasta relocare”
15 aprilie 2013 – DSP Prahova anunţă Primăria că a primit temă de la Ministerul Sănătăţii să se ocupe de proiectul relocării Spitalului de Pediatrie, solicita persoană de contact şi planurile clădirii. Aceste solicitări sunt îndeplinite prin adresa PMP la data de 9 mai 2013.
8 iulie 2013 - Echipa de specialişti (Direcţia de Sănătate Publică a municipiului Bucureşti, Institutul Matei Balş, DSP Prahova, architect, medic coordonator de proiect, şeful Direcţiei Tehnice din Primăria Ploieşti) transmite către Ministerul Sănătăţii un raport în urma unei întâlniri de lucru care a avut loc la locaţia blocului OMV în data de 27 iunie 2013, în cadrul căruia se detaliază pe etaje (de la subsol la etajul 10) modul în care pot fi amenajate spaţiile respective pentru destinaţia spital de pediatrie. Nu există niciun fel de observaţie legată de faptul că spaţiul nu ar fi potrivit pentru destinaţia de spital. Din contră, în finalul raportului se face solicitare către DSP Prahova “în vederea demarării lucrărilor de amenajare/dotare a spitalului să acorde asistenta medicală de specialitate în vederea obţinerii certificării proiectului cu normele sanitare în vigoare”.
20 septembrie 2013 – DSP Prahova solicita Primăriei Ploieşti efectuarea unui studiu de impact pentru sănătatea populaţiei şi a mediului înconjurător la Institutul Naţional de Sănătate Publică Bucureşti, solicitare transmisă.
30 octombrie 2013 - Institutul Naţional de Sănătate Publică Bucureşti transmite studiul către Primăria Ploieşti, având la baza documentaţia tehnică nominalizate în document. Studiul explică modul în care se va face amenajarea, analizează factori de risc şi oferă instrucţiuni precise privind gestionarea acestor riscuri.
Concluzia studiului : “Proiectul – Relocarea spitalului de pediatrie Ploieşti în clădirea OMV, faza PUD, poate avea un impact pozitiv din punct de vedere social şi administrativ în zonă, iar eventualul impact negativ asupra sănătăţii populaţiei poate fi evitat prin respectarea condiţiilor enumerate”.
9 decembrie 2013 – Primăria Ploieşti cere către Ministerul Sănătăţii relocarea actualului spital de pediatrie în noua locaţie şi transformarea noului spital în “Spital de urgenţă pediatric Ploieşti”. Sunt ataşate acestei cereri documentele necesare : hotărâri de Consiliu Local, referatul de evaluare a impactului asupra populaţiei şi certificatul de urbanism.
31 martie 2014 – Direcţia de Sănătate Publică cere Consiliului Local Ploieşti să aducă documentaţie suplimentară pentru completarea referatului de evaluare de la Institutul Naţional de Sănătate Publică (INSP) , cu privire la stabilirea unei zone de protecţie sanitară faţă de locuinţe, artere de circulaţie cu trafic intens şi zone urbane aglomerate.
14 aprilie 2014 – Primăria Ploieşti face această solicitare către INSP
15 aprilie 2014 – INSP răspunde adresei şi cere buletine de analiza la zi privind calitatea aerului şi nivelul de zgomot din teritoriul protejat.
9 mai 2014 – Primăria cere la RASP buletin de analiză privind nivelul de zgomot, iar la Agenţia pentru Protecţia Mediului, buletin de analiză privind calitatea aerului.
- 18 şi 19 mai 2014 – RASP şi APM transmit buletinele de analiza solicitate.
- 20 mai 2014 – Primăria transmite la Institutul Naţional de Sănătate Publică documentele solicitate
Din 20 mai şi până în 26 septembrie 2014 - Institutul Naţional de Sănătate Publică nu oferă niciun răspuns privind reactualizarea referatului de evaluare a a impactului asupra sănătăţii populaţiei, conform documentelor solicitate şi transmise de Primăria Ploieşti. Din acest motiv….
26 septembrie 2014 – Primăria Ploieşti revine cu adresă către INSP şi solicită cât mai urgent un răspuns privind actualizarea acestui referat, întrucât acesta este necesar pentru obţinerea avizului de la DSP şi documentaţiei pentru obţinerea autorizaţiei de construire.
20 octombrie 2014 – Primăria Ploieşti primeşte punct de vedere din partea INSP în care sunt acceptate documentele de mai sus, sunt făcute recomandări, concluzia fiind aceea că, dacă sunt respectate recomandările (amplasarea unui gard viu în jurul terenului), întreaga zonă poate fi considerată “zonă de protecţie sanitară pentru Spitalul de Pediatrie”.
31 octombrie 2014 – Primăria Ploieşti transmite către DSP Prahova punctul de vedre formulat de INSP.
10 decembrie 2014 – DSP Prahova susţine într-o adresă ca nu are mai multe informaţii tehnice, pe care le solicită punctual. Aceste informaţii sunt incluse într-un studiu PERFORMA.
19 ianuarie 2015 – Primăria Ploieşti transmite către DSP informaţiile solicitate. Din acest moment, nu mai există corespondenţă oficială între Primărie şi DSP, nu există răspuns în vederea obţinerii certificării proiectului, conform normelor sanitare în vigoare.