Ţi-ai dori să ştii dacă un email trimis a fost citit de destinatar? Există o metodă prin care să verifici asta, dar şi o metodă prin care să împiedici acest lucru.

 

Mailul este o unealtă modernă pe care cu toţii o folosim, fie pentru muncă fie în scop personal. Totuşi, atunci când trimiţi un mail nu ai de unde să ştii dacă destinatarul l-a citit, dacă l-a ignorat sau dacă nu l-a văzut. Cum ar fi dacă ai putea ştii dacă ţi-a fost citit mesajul, la fel ca în cazul mesajelor de pe Messenger sau WhatsApp?

 

Exact pe această funcţie şi-a construit popularitatea clientul de email Superhuman. Poate încă nu ai auzit de el. În primul rând, accesul este bazat pe invitaţie. În al doilea rând, nu este gratuit, ci costă 30 de dolari pe lună, ceea ce poate nu e foarte mult, însă sunt mulţi bani când te gândeşti că un astfel de produs este gratuit în mod obişnuit (Gmail, Yahoo etc).

 

Nu dai bani pe Superhuman doar ca să-ţi verifici mailurile, ci plăteşti pentru funcţiile extra precum notificările de citire, rechemare mailuri trimise (dacă ai greşit ceva într-un email) sau programarea mailurilor.

 

Atunci când o persoană trimite un email cu Superhuman este înştiinţată când destinatarul îl deschide. Mai mult, destinatarul habar nu are că este urmărit. Acest lucru nu este ceva tocmai nou. Şi alţi clienţi de email folosesc astfel de trackere (vezi Yet Another Mail Merge), însă ce este diferit la Superhuman este că expeditorul este informat de câte ori a fost deschis emailul, de pe ce dispozitiv, dar şi locul de unde este citit mailul.

 

Bineînţeles, treaba asta a stârnit indignarea multor oameni, iar Rahul Vohra, CEO-ul Superhuman, a anunţat că va dezactiva această funcţie de localizare şi că va şterge toate informaţiile din bazele de date. De asemenea, a anunţat că funcţia notificare de citire a emailurilor va fi dezactivată la început, fiind necesară activarea manuală a acesteia.

 

Cum funcţionează treaba? Prin intermediul a ceva numit tracking pixel: o imagine mică, invizibilă este ataşată unui email, iar atunci când acesta este deschis clientul de mail descarcă imaginea. Odată cu asta se trimit informaţiile necesare către expeditor, informaţii precum adresa IP a dispozitivului şi ora descărcării. Şi aşa ştie cineva când ai deschis un mail şi de unde.

 

Ce să faci ca să nu fi spionat pe Gmail sau Outlook

La Gmail trebuie să intri la setări apoi să găseşti secţiunea imagini şi să bifezi „ask before displaying external images”, apoi salvezi şi gata. Totuşi, asta face ca funcţia „dynamic email” să nu mai funcţioneze.

 

În cazul Outlook trebuie să mergi la Options apoi la Trust Center şi să intri la Trust Center Settings. Selectează Automatic Download, apoi bifează „Don’t download pictures automatically in HTML email or RSS items”.

 

De asemenea, poţi să apelezi la extensia de browser Ugly Email. Este disponibil atât pe Chrome, cât şi pe Firefox şi îţi arată o iconiţă cu un ochi în dreptul unui email, ca să ştii că acea persoană foloseşte o asemenea tehnică de urmărire. Mai mult, Ugly Email împiedică descărcarea imaginii şi poţi să citeşti emailul în siguranţă.

 

 

 

Sursa:www.playtech.ro