Cumpărăturile online plătite cu cardurile bancare sunt în creştere în România, însă sunt departe de volumul pe care îl înregistrează alte ţări. Potrivit unei statistici, în această privinţă, România este pe ultimul loc în Uniunea Europeană. Potrivit celor de la Bitdefender, neîncrederea este principalul motiv pentru care românii preferă să nu cumpere online cu cardul.

Specialiştii în securitate IT de la Bitdefender au realizat un ghid pentru cei care urmează să cumpere cadouri de Paşte online, de pe site-uri româneşti şi străine. Iată care sunt acestea:

1. Folosiţi conexiunea 3G a telefonului sau tabletei pentru a face achiziţii online. Evitaţi să faceţi cumpărături conectaţi la o reţea wireless publică ce poate fi interceptată. Dacă e neapărat necesar să faceţi asta, folosiţi o soluţie de plată dedicată, precum Bitdefender Safepay, pentru a vă conecta în siguranţă la contul bancar sau pe site-uri de plăţi online.

2. Nu divulgaţi codul PIN în locul codului CVV (Card Verification Value). Acesta din urmă este un număr de trei cifre scris pe spatele cardului de credit sau de debit. Majoritatea comercianţilor online îl solicită pentru a fi siguri că cel care face tranzacţia este posesorul real al cardului.

3. Recunoaşteţi şi ignoraţi mesajele de phishing. Escrocii folosesc cupoane de reduceri pentru a ademeni utilizatorii mai puţin vigilenţi. Aceştia atrag utilizatorii cu pagini de shopping false şi îi păcălesc să divulge detalii de card în schimbul unor produse care nu vor ajunge niciodată la ei.

4. Nu cumpăraţi produse promovate prin emailuri nesolicitate. Verificaţi legitimitatea unui magazin online pe forumuri, printr-o simplă căutare în motoarele de căutare. Învăţaţi din experienţa altora.

5. Alegeţi doar magazine online cu certificate SSL astfel încât să le puteţi confirma identitatea. O adresă ce începe cu HTTPS şi un lăcăţel indică faptul că sunteţi pe o pagină sigură.

6. Pe cât posibil, faceţi cumpărături online de acasă. Este riscant să cumpăraţi în timp ce sunteţi la serviciu, la bibliotecă, într-o cafenea, în laboratorul şcolii unde computerele pot fi folosite de alte persoane. Aceste sisteme pot fi monitorizate prin mecanisme de supraveghere.

7. Asiguraţi-vă că folosiţi o soluţie de securitate care blochează şi reclamele maliţioase. Menţineţi-vă întotdeauna browser-ul şi soluţia de securitate actualizate. Troienii bancari şi viruşii cu componentă de rootkit sunt ameninţări în creştere. Aceştia fură informaţii bancare, monitorizează tranzacţiile sau se autentifică în conturile bancare în timp ce stau ascunse în sistem.

8. Realizaţi o scanare completă a sistemului înainte de a iniţia o plată şi asiguraţi-vă că este 100% curat.

9. Verificaţi-vă regulat informaţiile financiare în special înainte şi după tranzacţiile online, pentru a fi siguri că totul este în regulă.

10. Nu ezitaţi să folosiţi funcţionalităţi suplimentare în soluţia de securitate. Bitdefender Wallet, de exemplu, oferă un management sigur al parolelor şi memorează credenţialele de autentificare. Pentru tranzacţii bancare şi shopping privat, utilizatorii pot folosi de asemenea Bitdefender SafePay, o aplicaţie de desktop gratuită, ce oferă un browser securizat.

11. Când tranzacţia este completă şi primiţi în continuare emailuri de la departamentul de suport al magazinului online, cereţi informaţii în plus în legătură cu măsurile pretinse de securitate.

12. Protejaţi cu parole şi criptaţi terminalul mobil. În cazul în care cineva vă fură sau vă găseşte telefonul, tableta sau laptopul, asiguraţi-vă că îi este imposibil să acceseze informaţiile stocate pe ele. De asemenea, criptaţi-vă datele cu un software dedicat sau – dacă dispozitivul permite – cu opţiunea de criptare disponibilă în setări.

13. Folosiţi programe anti-furt pentru a putea localiza dispozitivul, pentru a-l bloca sau a şterge datele de la distanţă.

SURSA:greatnews.ro