Ministrul finanţelor publice, Eugen Teodorovici, a declarat marţi seară la TVR că ia în calcul eliminarea supra-accizei pentru carburanţi, iar la minister este în lucru un astfel de proiect.

Potrivit Mediafax, Eugen Teodorovici a mai spus că s-ar putea introduce taxe pentru autostrăzile din România. Motivul oficial: în acest fel se întreţine infrastructura rutieră.

Legat de supracciză, ministrul de Finanţe spune că, deocamdată, se fac calcule în minister. „Va fi o propunere din partea noastră ca Minister de Finanţe vizavi de supra-acciză, până la final de an. Vom face o analiză de oportunitate. Prima acţiune în România este să spui că vei avea un minus pe buget, dacă scoţi o taxă, dar trebuie să te uiţi la efectele de runda a doua. Dacă o astfel de taxă poate produce efecte pozitive în economie, este foarte bine. Analizăm. Facem nişte calcule. Eu sunt tentat să propun o astfel de chestiune”, a spus Eugen Teodorovici, la TVR.

În ceea ce priveşte efectele de runda a doua, oficialul de la Finanţe a dat drept exemplu alinierea rovignetei la o directivă europeană, ceea ce ar fi crescut costurile pentru transportatori, astfel încât s-a decis ca aceasta să nu fie aliniată la normele europene.

„Am avut o discuţie în Guvern. Doamna prim-ministru a decis amânarea unei astfel de măsuri, ceea ce este foarte corect, pentru că o creştere a ei (a rovignetei – n.r.), chiar dacă li se aplica transportatorilor, efectele erau în economie. (…) Acesta este un lucru foarte bun, pentru că nu mai transpunem imediat ceea ce la nivel european vine ca şi obligaţie”, a explicat ministrul Teodorovici.

El a mai spus că s-ar putea introduce taxe pentru autostrăzile din România. Acesta a motivat că în acest fel se întreţine infrastructura rutieră şi a dat ca model ţările europene unde se aplică aceste taxe.

„Sistemul acesta de operare trebuie să fie undeva pus în seama unui privat. Uitaţi-vă la câte activităţi trebuiesc derulate, fie de reparaţie de drumuri, fie de întreţinere şi aşa mai departe, iarnă-vară. Ştiţi foarte bine că în afara ţării sunt astfel de mecanisme aplicate”, a precizat Teodorovici,

„Pentru podul de peste Dunăre, nu se plăteşte trecerea pe el?! Afară nu se plăteşte nicio taxă pentru trecere de pod sau autostradă?! Aşa se întreţin drumurile, infrastructura aşa se întreţine. Cum de unde se întreţine ea? bani de unde? (…) Dacă operezi în acest mecanism public-privat, nu iei şi vignetă şi îl pui să şi plătească taxă de drum. Nu poţi să suprapui”, a precizat Teodorovici.

Oficialul MFP a mai adăugat că Ministerul Transporturilor este cel care propune cuantumul taxei, însă se face cu avizul Ministerului Finanţelor, care va acorda tot sprijinul MT. Acesta a precizat că în acest sens există deja o echipă de lucru.

Dacă tot a vorbit de taxe, ministrul Finanţelor a asigurat că, până la sfârşitul acestui an, se vor atribui mai multe contracte pentru construcţia de autostrăzi. „Guvernul şi-a asumat că, până la final de an, se va atribui o mare parte din aceste contracte, importante de altfel”.

 

 

 

 

 

Sursa: www.cursdeguvernare.ro