Avionul EgyptAir prăbuşit în Marea Mediterană nu a avut probleme tehnice înainte de a decola din Paris, afirmă surse din cadrul comisiei egiptene de investigaţie, citate marţi seară de Reuters, fiind trimise 11 mesaje electronice înainte de a dispărea de pe radar, susţine ziarul egiptean Al-Ahram.

Avionul MS804 a decolat miercuri seară la ora locală 23.20 (00.20 - ora României) de pe aeroportul Charles de Gaulle din Paris cu destinaţia Cairo şi a dispărut de pe radare la ora locală 02.45 (03.45 - ora României). Potrivit respectivului document, avionul a transmis 11 mesaje electronice începând cu ora 00.09.

Primele două mesaje indicau că motoarele erau funcţionale, abia cel de-al treilea - trimis cu câteva minute înainte de a dispărea - ar fi semnalat o creştere a temperaturii în zona geamului unde se afla copilotul. Avionul ar fi continuat să trimită mesaje în următoarele trei minute după care a dispărut de pe radare, scrie Al-Ahram.

Marţi, şeful Autorităţii de medicină legală din Egipt a respins declaraţiile făcute iniţial de un alt oficial, potrivit cărora rezultatele obţinute în urma examinării rămăşiţelor umane găsite după prăbuşirea avionului EgyptAir ar susţine ipoteza unei explozii la bord.

Ehab Azmy, directorul furnizorului public de servicii privind navigaţia aeriană din Egipt, a susţinut marţi că avionul avea un curs normal de navigaţie la altitudinea de 11.000 de metri înainte de a dispărea de pe radar, potrivit Associated Press, după ce Ministrul grec al Apărării a declarat joi că avionul de tip Airbus 320 care se deplasa pe ruta Paris-Cairo a efectuat două viraje bruşte - unul de 90 de grade la stânga şi un altul de 360 de grade la dreapta la o altitudine de peste 11.000 de metri înainte de a se prăbuşi.

Până în prezent au fost descoperite 18 fragmente ale avionului şi 23 de rămăşiţe umane, potrivit comisiei egiptene de investigaţie, dar avionul şi cutiile negre nu au fost localizate încă.

Meadiafax