Ministrul Afacerilor Interne, Radu Stroe, însoţit de secretarul de stat al MAI Constantin Cătălin Chiper au marcat astăzi momentul aniversar ocazionat de eliberarea primului permis de conducere românesc, în urmă cu 100 de ani.
Evenimentul a avut loc în cadrul celei de a XI-a ediţii a Salonului Auto Bucureşti şi Accesorii, care s-a deschis la Romaero Băneasa.
Cei doi oficiali ai Ministerului Afacerilor Interne au semnat un prim plic dintr-o emisiune poştală dedicată evenimentului aniversar, care va fi utilizată atât în circuitul poştal, cât şi de către colecţionarii pasionaţi de tematici filatelice speciale.
Prin participarea la acest eveniment expoziţional, Ministerul Afacerilor Interne marchează şi împlinirea, la data de 11 octombrie , a 100 de ani de la atestarea documentară a permisului de conducere românesc, odată cu publicarea în Monitorul Oficial nr. 156 din 11 octombrie 1913 a “Regulamentului pentru circulaţiunea autovehiculelor”.
Prin acest act normativ, autorităţile de la acea vreme au stabilit norme referitoare la forma permisului de conducere românesc. Acesta era „lipit pe pânză subţire colorată în culorile naţionale roşu şi galben, ambele în dimensiuni egale şi verticale pe coperta din faţă şi albastru toată coperta din dos şi purta un număr de ordine care se nota într-un registru alfabetic ce se ţinea la prefectură”.
Preocuparea autorităţilor române pentru buna organizare a deplasării vehiculelor s-a concretizat încă din anul 1907, atunci când au apărut primele dispoziţii referitoare la obligativitatea susţinerii unui examen pentru toate persoanele care doresc să conducă autovehicule.
Examinarea celor care doreau să obţină „brevetul de şofer” se efectua în cadrul Prefecturii de Poliţie Bucureşti, decizia obţinerii unui document care să ateste abilităţile de şofer fiind luată de autorităţile de la acea vreme, ca o măsură administrativă determinată de creşterea numărului de autovehicule.