În cadrul, deja celebrului, PNRR, există un alt punct extrem de important care trebuia reglementat, şi anume viitoarele strategii naţionale privind siguranţa rutieră. Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a anunţat astăzi faptul că, la şedinţa de guvern de săptămâna trecută s-a votat Strategia Naţională pentru Siguranţă Rutieră, care prevede mai multe modificări aduse Codului Rutier 2022.
Sorin Grindeanu anunţă planul pentru următorii 7 ani
În cadrul PNRR, în afară de reformele sociale şi economice, există un alt punct important, şi anume infrastructura rutieră cu toate palierele sale. Un subpunct este şi cel al siguranţei rutiere, un plan elaborat pe următorii 7 ani, conform declaraţiilor ministrului Sorin Grindeanu.
În cadrul acestui plan sunt alocate aproximativ 617 milioane de euro, bani aprobaţi la ultima şedinţă de guvern, de săptămâna trecută, prin Strategia Naţională Pentru Siguranţă Rutieră (2022-2030), „jalon din PNRR îndeplinit cu o lună mai devreme faţă de termenul asumat”, spune ministrul Grindeanu.
„Prin această Strategie, dorim să reducem cu 50% numărul de decese şi de răniri grave cauzate de accidentele rutiere.
Finanţarea măsurilor va fi asigurată prin PNRR şi POT şi se va ridica la o valoare totală de 617,6 milioane de euro.
Suma prin PNRR este de 219 milioane euro.”, scrie Sorin Grindeanu pe contul său de Facebook.
Strategia Naţională pentru Siguranţă Rutieră
Toate punctele regăsite în Strategia Naţională pentru Siguranţă Rutieră sunt menite să aducă modificări legislaţiei rutiere în vigoare, referindu-ne la Codul Rutier 2022, iar proiectele majore, conform ministrului Sorin Grindeanu sunt, după cum urmează:
Separarea căilor de trafic auto şi pietonal prin denivelarea acestora: 447,5 milioane de euro;
Măsuri de siguranţă pasivă (parapete rutier din beton, montarea parapetelor marginale cu cabluri pe DN 7C- Transfăgărăşan, DN 67 C – Transalpina, şi alte sectoare de drumuri montane): 61,8 milioane de euro;
Semnalizare, marcaje şi amenajări rutiere: 50,45 milioane de euro;
Digitalizarea elementelor de siguranţa circulaţiei (Sistem de Management al Semnalizării Rutiere, Verticale, Orizontale şi a Elementelor Pasive de Siguranţă Rutieră, soft, dispozitive IT, achiziţionarea a 1000 limitatoare de viteză, 300 radare mobile şi 500 camere video conectate într-un sistem integrat): 47,6 milioane de euro;
Iluminat pe timp de noapte şi dispoztive luminoase şi reflectorizante: 10,2 milioane de euro.
Siguranţa rutieră într-un mod integrat şi multidisciplinar
Un alt punct din Strategia Naţională pentru Siguranţă Rutieră îl reprezintă siguranţa rutieră la nivel naţional, prin care se doreşte diminuarea numărului de accidente rutiere, dar şi prevenirea acestora. Ministrul Sorin Grindeanu a enumerat care sunt punctele din acest capitol, după cum urmează:
- introducerea unui sistem de management al vitezei, concomitent cu reglementarea unor sancţiuni mai aspre pentru încălcarea legii;
- intensificarea programelor de educaţie şi formare continuă, formală şi informală;
- alinierea la standardele tehnice şi la normele specifice prevăzute pentru siguranţa vehiculelor care funcţionează cu hidrogen, precum şi pentru vehiculele conectate şi autonome, inclusiv pregătirea infrastructurii rutiere pentru circulaţia acestor vehicule;
- eficientizarea sistemului naţional de intervenţii în caz de urgenţă prin îmbunătăţirea mijloacelor tehnice de intervenţie la evenimentele rutiere
- măsuri pentru utilizarea drumurilor în condiţii de siguranţă, inclusiv prin reducerea limitelor de viteză în anumite zone sau pe anumite drumuri, în funcţie de datele privind accidentele, analiza riscurilor şi de cele mai bune practici de la nivelul Uniuni Europene, precum şi revizuirea normelor de circulaţie, inclusiv asigurarea priorităţii pentru utilizatorii vulnerabili;
- inspecţii şi verificări sporite în materie de siguranţă rutieră;
- campanii de informare şi conştientizare destinate publicului general.
Pe lângă aceste măsuri s-au alocat sume de bani pentru implementarea a nu mai puţin de 300 de radare mbile şi 500 de camere video, toate montate pe şoselele din ţară. Banii vor fi cheltuiţi şi pe implementarea limitatoarelor de viteză şi contrusirea pasajelor subterane şi a pasarelelor pietonale la nivel naţional.
Rămâne să urmărim când se vor demara concret toate aceste puncte din Strategia Naţională pentru Siguranţă Rutieră, şi mai ales, când vor ajunge la Ministerul Transporturilor sumele anunţate de Sorin Grindeanu.
Sursa: www.playtech.ro