Kaufland România îşi păcăleşte clienţii! Iată modul prin care poate ai fost şi tu păcălit de unul din lanţurile de magazine preferate! Sute de români au căzut în această plasă. Supermaket-ul a fost amendatde căre ANPC! Ce nereguli au găsit inspectorii sanitari şi care au fost reclamaţiile primite de-a lungul unui an?
Kaufland, amendă uriaşă după ce şi-a păcălit clienţii
Celebrul lanţ de supermarket-uri a fost amendat cu nu mai puţin de 800.000 de lei de către Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor. Concret, Kaufland a fost mustrat de către autorităţi după ce a pus la dispoziţie românilor produse expirate, promoţii înşelătoare şi diferenţe uriaşe de preţ.
În perioada cuprinsă între martie 2020 şi martie 2021 ANPC a primit peste 300 de reclamaţii de la clienţii magazinelor Kaufland care au subliniat lipsa de preţuri afişate corespunzător în cazul anumitor produse, dar şi diferenţe de preţ dintre cel afişat la raft şi cel de la casa de marcat.
În urma a numeroase controale, inspectorii ANPC au găsit alimente expirate şi practici înşelătoare cu privire la promoţii şi reclame aflate în magazine. În total, autoritatea a amendat Kaufland cu 799.100 de lei, susţine intrituţia într-un răspuns trimis la solicitarea wall-street.ro.
În perioada curprins dintre martie a lui 2020 şi cel al lu 2021 au fost înregistrate 335 de petiţii referitoare la magazinele Kaufland la Comisariatele Regionale pentru Protecţia Consumatorilor din Braşov, Bucureşti-Ilfov, Timiş, Iaşi, Prahova, Argeş, Giurgiu, Teleorman, Dâmboviţa, Călăraşi, Brăila, Buzău, Constanţa, Galaţi, Tulcea şi Vrancea.
În Braşov au fost aplicate amenzi în valoare de 226.000 de lei, în Iiaşi în valoare de 124.500 de lei, în Brăila, Buzău, Constanţa, Galaţi, Tulcea şi Vrancea în valoare de 174.000 de lei, în Timiş s-au aplicat 16 amenzi în valoare de 59.600 lei şi 21 de avertismente şi în Prahova au fost primite 18 sancţiuni contravenţionale, din care 16 amenzi în valoare totală de 163.000 lei şi două avertismente.
Ce vizează reclamaţiile?
-Produse defecte în garanţie;
-Diferenţe preţ la unele produse intre cel afişat şi cel încasat la casa de marcat;
-Lipsă preţuri afişate la anumite produse;
-Lipsă condiţii garanţie la produse;
-Neconcordanţă preţ raft-casă;
-Servicii neconforme/produse nelivrate;
-Preţuri practicate;
-Produse cu dată limită de consum depăşită;
-Promoţie înşelătoare.
Ce au descoperit inspectorii sanitari ANPC?
-Produse alimentare cu termen de valabilitate depăşit;
-Produse alimentare neconforme;
-Reclamă mincinoasă;
-Etichetare necorespunzătoare produse;
-Diferenţă de preţ raft/casa de marcat;
-Promoţie înşelătoare;
-Comercializare de produse alimentare neconforme;
-Comercializarea de produse alimentare expirate;
-Lipsă preţuri afişate ale etichetei;
-Ambalaje ale produselor congelate comercializate deteriorate;
-Diferenţă de preţ raft/casa de marcat.
Sursa: www.playtech.ro