Executivul a aprobat marţi OUG prin care este reglementată circulaţia trotinetelor electrice pe drumurile publice – acestea nu pot circula decât pe carosabil nu şi pe trotuar, şi numai pe sectoarele de drum cu viteza maximă admisă de 50 km/h.

 

De asemenea, ele nu pot fi folosite decât de persoanele care au cel puţin 14 ani, iar viteza maximă din construcţie a trotinetelor electrice nu poate depăşi 25 de km/h, conform ordonanţei.

 

Trotineta este definită ca vehicul cu două sau trei roţi prevăzută pentru transportul unei singure persoane, astfel încât poliţia va putea să-i sancţioneze pe cei care încalcă regulile.

 

Amenzile prevăzute în proiect sunt între 6 şi 8 puncte de amendă.

 

Circulaţia trotinetelor este permisă în Germania, Austria, Belgia, Danemarca, Italia, Franţa şi Italia, dar este interzisă în Marea Britanie.

 

Comunitatea utilizatorilor de trotinete electrice se opune acestor reglementări, ei fiind nemulţumiţi mai ales de limitarea vitezei din construcţie: „Odată pentru că în momentul de faţă sunt multe trotinete care pot atinge 28-30-35-40 km/oră şi a doua oară: nu poţi să interzici existenţa unui obiect care deja există prin limitarea în definiţie,”  a declarat pentru Digi24 Mihnea Răducu, reprezentant al comunităţii We are electric.

 

În Capitală există peste 7.000 de posesori de trotinete.

 

Aproape 200 de accidente rutiere în care au fost implicate persoane cu trotinete au avut loc în ultimii trei ani în România, o persoană pierzându-şi viaţa.

 

 

 

Sursa: www.cursdeguvernare.ro