Carrefour intră în satele şi oraşele mici din România cu un nou brand, Contact. Este vorba despre un supermarket de dimensiuni mai reduse, care are la vânzare produse de strictă necesitate.
Carrefour importă formatul Contact din Franţa, unde există acum peste 400 de astfel de magazine. În România, reţeaua este abia la început: au fost deschise şase magazine, potrivit Ziarului Financiar.
Sub acest brand au fost deschise deja şase magazine, în Hărman (judeţul Braşov), Mizil (judeţul Prahova), Iveşti (judeţul Galaţi), Hârşova (judeţul Constanţa), Feteşti (judeţul Ialomiţa) şi Pechea (judeţul Galaţi).
Magazinele respectă formatul franţuzesc: au suprafeţe de pâna la 900 de metri pătraţi şi comercializează cu precădere produse alimentare şi de îngrijire, într-o gamă mai restrânsă. Într-un astfel de magazin pot lucra între şase şi 20 de oameni, iar numărul de clienţi zilnici ar putea ajunge la 800, în funcţie de vadul comercial. O mare parte din ofertă este reprezentată de produsele marcă proprie, mai ieftine.
În Franţa, reţeaua Contact s-a extins rapid în mediul rural prin intermediul francizei. Aceeaşi strategie ar putea fi aplicata şi în România, mai ales că există exemplul Carrefour Market, reţea care s-a marit şi prin intermediul francizei. Practic, magazinele sunt deţinute de un proprietar, iar Carrefour vine cu un brand puternic şi cu strategia de marketing.
Aceeaşi reţetă de extindere prin franciză au aplicat-o şi germanii de la Metro, care au intrat pe piaţa rurală cu brandul La Doi Paşi. Reţeaua numără acum peste 600 de magazine, dintre care jumătate sunt deschise în sată, iar cealaltă - în oraşe. Pentru a fi francizat la Doi Paşi, proprietarul plăteşte către Metro o taxă de 500-600 de lei, în schimbul căreia primeşte cataloage de promovare a ofertei şi consiliere de marketing.
Şi belgienii de la Mega Image au testat piaţa rurală, dar cu multă prudenţă. Au deschis supermarketuri în zone din jurul Bucureştiului, ca Snagov sau Corbeanca, unde puterea de cumpărare este comparabilă cu cea din oraş.